iMoeder Maar na krachttraining blijft je lichaam nog uren doorgaan met verbranden.
Maar dat is heel weinig. Meer spieren is uiteindelijk wel een wat hogere stofwisseling, maar mensen overschatten nogal om hoeveel dit gaat. Het is niet voor niks dat bodybuilders in een cut gaan cardio-en, ondanks dat de meesten er een vreselijke hekel aan hebben (heel zachtjes uitgedrukt 🤣). Krachttraining is voor veel dingen goed als aan het afvallen bent, maar niet om echt veel kcal/ vet te verbranden. Ik zit al maanden op op 3,5 uur krachttraining per week en eet gemiddeld 1600-1800 kcal per dag en val echt niks af. Ik zou er toch echt aan moet geloven en gaan cardio-en. Misschien eerst toch maar die vreselijke fiets in de sportschool.
iMoeder En progressief overloaden zit ook een keer een einde aan.
Nu overschat je mij, want daar zit ik echt nog lang niet aan 😝. Na een paar maanden kun je inderdaad niet meer elke training in gewicht verhogen, maar dan is het een paar weken in herhaling of vorm/ rom verhogen, een week in gewicht, een week deloaden en repeat. Ik deload ook nog eens veel vaker dan gemiddeld, omdat mijn rechterkant het anders niet trekt. Ik heb daarin dus nog jaren gaan. Al denk ik niet dat ik ooit zo gespierd word dat ik op mijn max kom.
iMoeder Is zwemmen evt nog een optie voor je?
Enkel buiten, maar dat vind ik nog wat te koud haha. In een binnenzwembad galmt het zo vreselijk. Ik raak daar nogal overprikkeld van. Anders was het wel echt een super goed idee geweest hoor!
Nou stomme sportschool fiets, het moet maar 🤪