Huggybird Het is echt weer een besef moment dat ik mensen die zeggen ‘ben je niet te streng voor jezelf’ keihard moet negeren en mijn eigen plan moet blijven volgen….
Inderdaad. Het gaat om jouw gezondheid en jij draait voor de consequenties op als je niet goed voor jezelf zorgt. Jij kiest voor je eigen gezondheid en dat is je goed recht. Dat stomme geklets van mensen gewoon negeren. Ik denk dat veel mensen ook onderschatten wat de gevolgen kunnen zijn van diabetes. Veel mensen denken pilletje of spuitje erin en klaar.
Mijn vader heeft hierdoor echt heftige dingen gehad, oa een hersenabces door een oorontsteking, die niet goed reageerde op ab. De zenuwen in zijn voeten zijn permanent beschadigd en zijn teen is geamputeerd. Wat ook weer leidde tot een ontsteking, die moeilijk onder controle te houden was. Bot raakte in zijn voet ook geïnfecteerd en bot is ook deels verwijderd. En dan hebben we het nog niet eens over de jichtaanvallen en de ontelbare ontstekingen hier en daar, waarvoor hij regelmatig in het ziekenhuis is opgenomen voor een ab-infuus en al eens eerder bijna zijn onderbeen is kwijt geraakt. In het revalidatiecentrum waren denk ik de helft van de geamputeerden, diabetici patiënten. Bacteriën zijn dol op suikers in het bloed. Ik weet dat het inderdaad een risicofactor is voor herseninfarcten. In het ziekenhuis werd ook 3x per dag (of 2x??) mijn suiker geprikt. Het verbaast mij dus niks dat het invloed heeft op alle vaten.