[verwijderd] Wat voor dingen eet je dan? Ik denk dat het voor veel dingen niet moeilijk is om een gezond alternatief te zoeken. Ik heb namelijk zelf ook geen tijd voor allerlei voorbereidingen. Maar als je goed let op genoeg groenten/fruit, genoeg vezels eten, genoeg eiwitten, dan kan ik vaak wel een goeie keuze maken. Ik ga regelmatig lunch halen bijv, omdat ik dan geen tijd heb gehad om wat mee te nemen. Of ik neem bijv begin van de week een bak soja yoghurt mee, muesli heb ik op kantoor staan. Dan hoef ik alleen nog een bakje fruit te halen bij de supermarkt (gesneden ananas, mango, een bakje bramen of blueberries). Een witte boterham als ontbijt kun je makkelijk vervangen voor volkoren brood etc.
En portie controle is wel een ding ja. En bekijk dat dan over de hele dag heen. Ik ga bijv wel eens een roombroodje halen. Maar dan eet ik daarna niet ook nog een hele lunch maar dan eet ik alleen het fruit en de yogurt of zoiets. Ik ben bijv ook gewend om twee sneetjes brood te eten als ik brood eet. En nooit meer dan dat. En als ik een keer zin heb in een beschuit of cracker er bij. Dan eet ik een beschuitje en een cracker en drop ik 1 snee brood. Op die manier kun je bijna alles eten maar blijft het wel stabiel allemaal. Ook voor portie controle is het belangrijk om naar eiwitten en vezels te kijken. Want die geven een vol gevoel en verzadiging voor langere tijd.