Lovely83 hahaha wie weet leer je het wel nooit🤣
Ik ben er bang voor 😂
Lovely83 heb je dit stuk trouwens ook tijdens revalideren gehad?
Tot in den treuren, maar dat was niet zozeer op het sporten gericht, maar op andere alledaagse zaken. Ik word veel meer moe van een uur praten dan een uur intensief sporten. Ik kan mij voorstellen dat het bij jou ook anders is, omdat je hart ook meer kwetsbaar is? Mijn hart is sinds het volledig hersteld is van de operatie juist in de beste conditie ooit. Daarnaast heb ik veel minder pijn als ik sport en hoe sterker mijn spieren, hoe beter ik kan compenseren voor het deel dat minder kracht heeft. Ik denk dat ik er daarom ook alleen maar positieve associaties mee heb. Ik let er wel wat op hoor. Vorige week ging ik fietsend naar mijn werkplek (23km enkele reis) en de terugweg was echt niet oké. Ik heb 3 dagen last gehad van tintelingen rechts, zware hoofdpijn en volledige uitputting. Dat is de combinatie van fysiek en mentale inspanning. Dat was gewoon teveel. Dan weet ik dat ook weer. Heen en weer fietsen naar Beatrixoord (zelfde afstand) voor een korte afspraak lukte wel, zolang ik de rest van de dag niks meer doe. Ik weet wel waar nu mijn grens ligt. Ik denk dat jij ook langzaam je grenzen wat aan het opzoeken ben, maar dat wil je natuurlijk wel verantwoord doen.
Lovely83 Dus dat extreem over grenzen gaan tijdens sporten durf ik echt niet meer.
Dat is denk ik ook niet raar. Onbewust linken we zo activiteit toch aan gevaar als zo iets je is overkomen. Ik was bijv piano aan het spelen toen ik mijn cva kreeg en heb echt een bepaalde aversie tegen de piano nu. Eigenlijk zou ik die ochtend gaan survivallen (gelukkig hing ik niet 4 meter hoog aan een balk toen mijn rechterkant uitviel 🫣) en ik kan mij voorstellen dat ik in dat geval het daarna misschien niet eens meer gedurfd had? Overigens klim ik nu ook niet meer tot 4 meter. Ik doe enkel nog hindernissen op maximaal 2,20m. Is ook een zelf opgelegde grens en ik denk wel verstandig.
Schiet mij nu te binnen, maar wat misschien ook leuk voor je is, is de ouder en kind run van de ruigste run in Hoogezand? Ik dacht 5km en ergens in het najaar. Dat is super relaxed gaat niet op tijd en is geloof ik vanaf 7 jaar. Ik probeer mijn man nu over te halen om dit als gezin te gaan doen. Het lopen is voor mij denk ik een issue, maar een vriendin wil mee fietsen en dan ga ik gewoon stukken achterop.