Trees Vulpen de uitslag is hetzelfde (bij het Voedingscentrum iig - heb het net even gecheckt). Alleen als je vrouw bent, krijg je extra vragen over borstvoeding of zwangerschap. Ik denk dat ze daarom vragen, zodat je een ander advies krijgt als je zwanger bent of borstvoeding geeft.
Hopsatee Trees Verdeling van vet op je lichaam en spieren maken natuurlijk uit. Ik ben nog steeds redelijk gespierd bij mijn schouders. Plus snel last van opgeblazen/ bolle buik. Daardoor oog ik denk ik ook niet heel tenger of smal. Gewoon normaal. Heb ook geen super kleine kledingmaat. Ik pas ook echt niet in maat 34 of 36. Ik ben heel fijn gebouwd. Cup A/B. Smalle taille. Lange benen. Maat 36/38 Geen spieren đ¤Ŗ
Jessie80 iMoeder maar dat is logisch toch? Het is namelijk gewoon een som die je zelf ook kan maken door je gewicht te delen door je "lengte (in meters) in het kwadraat". Alleen of een BMI gezond is, is wel afhankelijk van je geslacht en lichaamsbouw. Omdat gemiddeld vrouwen meer vet per kg gewicht hebben is een gezond BMI bij vrouwen lager dan bij mannen.
iMoeder Jessie80 Ja, maar dat gebeurd dus niet. BMI is 1 maat. Of je nou invult dat je man of vrouw bent, je krijgt dezelfde uitkomst.
Jessie80 iMoeder oh ja, zie nu dat het voedingscentrum inderdaad geen onderscheid maakt. Genoeg andere sites wel zoals https://na.nl/artikelen/gezond-bmi-niet-gebruik-deze-bmi-tabel#:~:text=Vrouwen%20met%20een%20BMI%20tussen,(zie%20de%20BMI%20tabel). De app op mijn telefoon (bij mijn weegschaal) rekent overigens ook met 25 als bovengrens. Ben ik net weer onder gezakt...
iMoeder Jessie80 Ik vind die tabel eigenlijk nog raarder. Daar hebben vrouwen al overgewicht vanaf een BMI van 23,9 en mannen pas vanaf 25,1. Terwijl vrouwen borsten, heupen en een hoger gezond vet percentage hebben..?
Trees iMoeder zou het niet zijn, omdat mannen over het algemeen procentueel een hogere spiermassa hebben en spieren wegen meer dan vet?
Lovely83 De teller staat op -13 kilo! đ Ik heb besloten om wanneer ik mijn streefgewicht heb gehaald voor een buikwandcorrectie correctie te gaan mocht dit medisch verantwoord zijn voor mij. Ik heb altijd geroepen dit nooit te doen, maar ik heb een enorme schort waardoor ik geen broeken kan dragen en ben er klaar mee in mij door dat deel van mijn lichaam zo onzeker te voelen.
Snoeki Lovely83 Goed bezig. Helemaal begrijpelijk dat je een correctie wilt. Je wil toch gewoon happy zijn en alle kleren kunnen dragen die je wilt.
LilyMilie LilyMilie 42.9 đ¤ Een paar dagen slecht kunnen eten door wondjes en aften op mijn tong en meteen al het harde werk er weer af! Grrhpmf! đ
Huggybird Woehoe! 1 kilo eraf đĨŗ zit nu op -10,9 kilo. Ik ging voor minimaal 100 gram om de -10 kilo te halen đ nu heb ik doordat ik ziek was en ontstoken ogen had niet gesport. Van de week lekker weer aan de slag, zin in! đĒ
Hopsatee Ik woog tijdens mijn menstruatie 62.0 en ik woog gisterochtend 60.1 Ik blijf hangen dit keer