Trees maar hoe je dit dan als je nooit iets gezonds ‘wil’ eten, omdat je liever iets eet wat je echt lekker vindt?
Niet. Dat moet je ook niet doen, haha
Ik denk dat het normaal is om sommige dingen lekkerder en minder lekkerder te vinden. Vervelend als je groente echt helemaal niet lekker vindt en een big mac de hemel. Maar voor alles geld: je eet wat je wil. Je wil het eten omdat het gezond is of je wil het eten omdat het lekker is. Voor mij is dat iets anders dan jezelf belonen met eten. Een beloning hangt emotionele waarde aan. Redenen verzinnen waarom je een pizza 'mag'. Als jij een pizza wil, neem een pizza. Wil je dat niet want noemeenreden dan is dat ook prima en wìl je dus iets anders; groente of zo.
Maar jezelf 'straffen' ; je 'mag' geen pizza, je mag alleen pizza als beloning (oppepper, viering, speciale gelegenheid) Dan kan ik mij voorstellen dat een pizza zoveel meer waarde krijgt. Want niet alleen de smaak is beter, ook de hele situatie is beter met en door pizza!
(Mijn vriend is nu serieus pizza aan het bestellen .. ik hoor hem vanuit de keuken bellen. We hebben het helemaal niet over pizza of wat dan ook gehad! 🤣 )