Sorry ik liep mij een beetje meeslepen in mijn emoties. Ik voelde mij al zo slecht en dit was echt even de druppel. Dit raakte mij echt even keihard en heel persoonlijk op het verkeerde moment. Het was nogal een lichtgeraakt betoog van mijn kant π¬.
[verwijderd] dit inderdaad. Volledig mee eens.
Breng dan een folder uit waarin je aangeeft tegen abortus te zijn en abortus als moord beschouwd. Duidelijk toch welke lobby erachter zit en waar ze voor staan? Ik zou er nog steeds mee oneens zijn, maar ik heb er veel meer respect voor als iemand eerlijk en oprecht voor zijn mening uitkomt. Je hoeft bij mij niet aan te komen met mooi verpakte woorden waarbij je bij mensen op de emoties gaat spelen. Je raakt hier heel veel vrouwen mee op een hele nare manier.
Het is ook maar net hoe je de zogenaamde βfeitenβ presenteert. Enkele voorbeelden 30.000 vrouwen ipv 0,003% van de vrouwen per jaar? Dat laatste beter van niet, want dan is de kans kleiner dat we op ons gevoel mogelijk onterechte conclusies gaan leggen, zoals βwow wat veel en vervolgens de conclusie dan gaan we er dus lichtzinnig mee omβ. Bij 20.000 niet? Of is de grens van niet/ wel lichtzinnig ermee omgaan 1000? Of de woorden kindje vs. foetus, kindje met alle organen in aanleg aanwezig. Laten we mensen de suggestie geven van een schattige mini-baby die vermoord wordt! Ik heb een foetus van 11 weken moeten opvangen in een potje voor het onderzoek bij de patholoog anatoom en schattige mini-baby zou in ieder geval niet mijn omschrijving zijn. Ik ben gelukkig ook nooit een kindje verloren. Wel zwangerschappen, dromen en hoop.
Van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben, maar het gaat er wel om hoe en waar je deze brengt. Ik vind dit echt ongepast, pijnlijk en niet oprecht. Om een tegengeluid te geven, heb ik in ieder geval de sticker van het humanistisch verbond besteld. Naar mijn mening staan zij wel voor 100% keuzevrijheid voor de vrouw en ze hebben prachtige initiatieven om vrouwen in deze situatie te steunen, ongeacht de keuze welke deze vrouwen hebben genomen of willen nemen.