• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Tantetil 3 verspreid over 3 dagen 😭
Ik baal daar echt van, want ik wil er zo min mogelijk nemen, alleen voor noodgevallen.. zeker omdat ik gisteren en eergisteren niks gemerkt heb (Heb zelfs de ramen staan lappen!), ik ben echt bang dat het tot gewenning gaat leiden. Net had ik een paniekaanval en ik heb nu nog maar een halve strip over.. 😶

[verwijderd] ik snap dat je er erg van baalt, zou ik ook hebben. Maar na 3 dagen is er nog geen gewenning. Ik zou de komende weken zo min mogelijk nemen. Denk je dat dat lukt?

• [verwijderd]

Tantetil ik hoop het.. zowel mijn psych als mijn hyperventilatie-mindfulness-fysiotherapeut zijn op vakantie en ik zit al een paar weken niet lekker in mijn vel, dus die aanvallen liggen op de loer 😕
      Ik ga het wel proberen want durf de huisarts ook niet te bellen dat ik alweer een nieuwe strip nodig heb 😶

[verwijderd] heb je wel eens die ontspanningsoefening van ggz geprobeerd? Volgens mij heb ik die wel eens gedeeld, maar ik doe het gewoon nog een keer. Het helpt ook al om naar die stem te luisteren en je aandacht daarop te richten.

https://ggzdrenthe.nl/ontspanningsoefeningen

Mocht het echt niet meer gaan, zal de huisarts denk ik niet zo moeilijk doen. Denk dat hij wel op de hoogte is van jouw situatie toch. Komt allemaal goed.

• [verwijderd]

Tantetil ik heb de vgz app, is dat vergelijkbaar? Zal de link opslaan en morgen even bekijken, bedankt!

• [verwijderd]

Tantetil niet echt 🙄
            Was weer iets van half 3 vannacht voordat ik sliep, en vanmorgen weer vroeg wakker door een lego ton die om viel..
            Ik ga het straks eens proberen!

Ik mis mijn kinderen enorm.. Mijn dochter is tot zondag bij haar vader(co-ouderschap) en ik heb mijn zoon net naar mijn moeder gebracht. Het voelt zo onnatuurlijk om van je kinderen weg te zijn.. Ik kan wel janken maar beter van niet want ik zit in de trein 😅

[verwijderd] ik denk dat het verstandig is juist wel de huisarts te bellen, het niet durven bellen is ook een bepaalde angst waar je overheen bent gestapt als je wel belt. Dat is dan weer een overwinning!
              Zou je de psychologen praktijk niet kunnen bellen om te vragen of er iemand anders beschikbaar is om mee te praten?

Sterkte, ik weet hoe naar paniekaanvallen zijn helaas.

[verwijderd] Misschien een stomme vraag hoor maar is het geen herhaal recept dat je kan inspreken? Dan hoef je de huisarts(assistente) zelf ook niet te spreken..

• [verwijderd]

Lumihiutale jawel, maar toch.. Ik heb de neiging om me nogal druk te maken om stomme dingen 🤣

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ysabella ik ben enorm aan het hypochonderen (Is dat een woord?) de laatste tijd, en de huisarts maakt het dan erger dus die wil ik juist even vermijden nu. Ik heb geen fijne huisarts waar ik mee kan praten en zou het liefst willen overstappen maar alles zit vol. 😕
                    (Voor echt medische dingen ga ik wel hoor, voor de kinderen ook, maar liever niet stressgerelateerd)
                    Mijn psych is over 1,5 week weer terug, dus als er al een vervanger is zal dat niet heel veel eerder kunnen. Nog even doorbijten, komt wel goed. Ga dit weekend ook wat leuke dingen doen dus heb in ieder geval afleiding!

• [verwijderd]

Lumihiutale dankjewel! ik heb er nog 5, dus zolang er geen gekke dingen gebeuren red ik het nog wel even hoor. 2 of 3 weken er tussen voelt toch anders dan 6 dagen 😉

Nimue oké, en nu dan? Is het zomaar klaar? Dat lijkt me toch ook apart. Maar ik snap dan wel weer heel goed dat je blij bent daar weg te zijn, als je niet eens naar de wc mag zonder begeleiding....

• [verwijderd]

Tantetil heb net een van de oefeningen gedaan en die is zeker voor herhaling vatbaar! Fijne tip 😊