Vulpen ja dat zou zeker mooi zijn.
De biechtstoel π
Vulpen bij maxi was de eerste twee jaar wel redelijk standaard dat als je een beetje je best deed, je het huiswerk grotendeels op school im de klas al kom maken. Thuis bleef dan vooral leerwerk en leeswerk over. Pas eind tweede,begin derde moest hij echt thuis huiswerk maken. Het zal natuurlijk verschillen per kind, maar er was wel echt tijd voor ingeruimd.
- Bijgewerkt
[verwijderd] De focus van mijn bericht lag meer op het feit dat ik er van genoot, omdat ik me ook besefte dat ik het idee van studeren miste en ik helemaal blij werd van mijn flow, want ik vind het heerlijk om verslagen te kunnen schrijven
Kun je hier misschien iets mee voor jezelf? Je vindt het leuk en hebt een erg leuke schrijf stijl. Als hobby? Wie weet ooit freelance columnist?
Sowieso leuk om te lezen dat dit je zo goed af ging en je energie gaf
[verwijderd]
Jules oh nee, ik ben daar veel te geschift voor
Het moet voor mij echt vrijblijvend zijn anders triggert dat een van mijn 37 stoornissen, maar ik moet wel een deadline hebben om mezelf te motiveren om te beginnen. Die balans komt ongeveer eens per jaar voor, toevallig was het vandaag
https://vm.tiktok.com/ZGJu3L73X/
Deze TikTok komt echt veel te hard binnen bij mij. En ik wist eigenlijk alles al wat er in gezegd word
Ik ben zogenaamd aan het douchen. Maar eigenlijk lig ik op bed met een relax muziekje en de sfeerlampjes aan.
Ik was het gemopper van dochter dat ze zoβn honger heeft en in een groeispurt zit zo moe dat ik laar haar nu maar in haar sop laat gaat koken beneden.
Ze vond het eten zogezegd niet naar believen en wilde boterhammen een heel drama en gehuil sinds ze binnenkwam van sporten.
Ik heb er geen honger van als ze niet eet dus zie straks vanzelf wel hoeveel ze uit eindelijk gegeten heeft.
Ik hou echt van mijn kinderen, maar als ik mijn leven over zou doen, weet ik niet of ik er nog een keer aan zou beginnen
Rietjesbeker haha dat is wel herkenbaar. Mijn man en ik zeiden vrijdag tegen elkaar dat we eigenlijk een leuker stel zijn zonder (jonge) kinderen We waren samen op stap en dan is alles zo chill en gemoedelijk en grappig en kletsen. En thuis en met de kinderen zijn we ineens een BV
Ik vind mijn man nog altijd de leukste, maar het is opvallend hoe veel meer zen en 'in het moment' ik kan thuiswerken en gewoon het huishouden doen als hij er niet is
Rietjesbeker same! En fijn dat we dat hier kunnen uitspreken zonder oordeel.
Hopsatee je moet thuis steeds 'aan'. Overdag en s nachts. Dat vliegt me soms best even aan, moet ik zeggen (zeker na een 'aan' nacht)
- Bijgewerkt
Rietjesbeker Vooral dit eigenlijk: https://www.youtube.com/watch?v=pxAS072sNus
Maar ik snap jouw gevoel heel goed. Dat continu alert zijn en al die slechte nachten is echt slopend.
Rietjesbeker ik heb soms gewoon het gevoel dat ik wil vluchten. Weg van alle verplichtingen en alles. Maar dat is misschien ook midlife crisis
[verwijderd]
Hopsatee same here, haha.
Ik zou mijn leven 2x willen doen. 1x met kinderen en 1x zonder. Maar wel met dezelfde man want het leven is echt heel veel leuker met hem
Hopsatee heel herkenbaar!
[verwijderd]
- Bijgewerkt
June hier ook herkenbaar. Hier nog wel in de tropenjaren, maar het zijn niet nummer 2 en 3 die βzwaarβ vallen.
Ik haat het om toe te geven, maar het is de oudste waar de βlastβ erg zwaar van is. Mentaal, fysiek, emotioneel. Bijna 6 jaar lang nu, 24-7.
Je raakt er ergens aan gewend. Maar soms, als ik ouders van NT kinderen zie dan voel ik wel eens verdriet. Niet om mijn kind, maar om de zwaarte van alles. Ik kan de zorg nooit overdragen behalve school, en tijdens die uren heb ik mijn andere kinderen. Nooit alleen, of als ik alleen ben dan heeft het een doel (tandarts, boodschappen, administratie, een kind halen, snel-snel)
Vakanties, dagjes uit, bij mensen op bezoek, mensen bij ons op bezoek.. het kan niet zomaar. En als het kan dan is het zwaar werk. Nooit ontspannen, ik kan geen gesprek voeren.
Werken.. ik wil het, maar ik weet niet of het kan vanwege de oudste. Alleen al zijn afspraken en administratie is een part time baan.
Ik ken niet anders, en het kan ook niet anders, maar ik weet wel dat het eigenlijk niet te dragen is.
[verwijderd] dit herken ik wel voor een groot deel. Ik heb niet het gevoel dat ik misschien beter anders had gekozen, maar ik vind het wel heel beklemmend dat het hier nooit normaal gaat. En eigenlijk betwijfel ik of we het aankunnen.