Ik vond de eerste jaren echt heel pittig. Vooral het hebben van huilbaby en elke uur je bed uit moeten. Niet normaal naar de wc kunnen of douchen zonder een jengelend kind. Zat je 3 seconden ‘mamaaaa’. Jullie kennen het wel 😉. Daarna werd het beter. Ik ben ook gewoon meer geschikt voor wat oudere kinderen.
Heel eerlijk gezegd heb ik het gevoel van aanstaan al jaren niet meer. Nu ervaar ik mijn kinderen ook als vrij makkelijk, ze zijn gezond, heb ook maar 2 stuks, had als zzp-er veel vrijheden qua werktijden, vakanties etc en een steunende partner. Dus ik heb wat dat betreft ook gewoon makkelijk kletsen. Ik kan mij voorstellen dat ik het anders zou ervaren als ik het alleen moest doen of echt een zorgenkind zou hebben of een elftal rond zou hebben lopen.
Het afgelopen anderhalf jaar vond ik het trouwens wel zwaarder, maar dat ligt aan mij en niet aan de meiden. Vond ik het vroeger heerlijk als we allemaal vakantie hadden. Nu was ik afgelopen maandag echt blij dat de scholen weer waren begonnen. Vanmiddag belde dochter op dat ze bij een vriendinnetje ging slapen en was ik stiekem toch erg opgelucht.
Toch zou ik het zo weer over doen. Voordat ik kinderen kreeg had ik jarenlang best wel een wild en intens leven. Was geweldig, maar op een gegeven moment was ik er ook wel klaar mee. Het lijkt mij dus straks vreselijk als mijn kinderen gaan uitvliegen. Natuurlijk zijn er struggles en doe ik het niet perfect, maar ik geniet toch wel echt heel erg van het moeder zijn. De tijd mag van mij juist langzamer gaan. In vergelijking met jullie verhalen voel ik mij nu trouwens echt zo zoetsappige little house on the prairie moeder. Ben nog net geen appeltaart aan het bakken 🙄.