Die uitzichtloosheid en algemene 'depressie' is de reden dat ik gestopt ben met werken in de media... ik kon het niet meer aan na 5 jaar. De focus is ook echt de uitzonderingen en ellende. Goed nieuws wordt veel minder gebracht en als het wordt gebracht krijgt het veel minder aandacht en plaats.

Mijn man kijkt ook naar het journaal, luistert radio en als ik pech heb kijkt hij ook naar die onzinnige talkshows 🤐 ik zou allang knettergek worden. Dus ik lees alleen nog de krant in het weekend (en dan vooral de bijlagen). TV kijk ik haast nooit.

iMoeder huwelijken tussen mensen met verschillende etnische achtergronden kunnen worden geweigerd

Is dat zo? Dat heb ik gemist! Hoe zit dat wettelijk dan?

iMoeder Nu zag ik laatst een video met een soort verklaring. Namelijk dat de Republikeinen via een amendement in de grondwet, de grondwet willen aanpassen. Dat kan namelijk als je de meerderheid hebt in 43 Staten en door allerlei absurde wetgeving in te voeren hopen ze dat mensen vertrekken uit bepaalde Staten.

Te bizar voor woorden. Die fundamentele christenen zijn net zo eng als de taliban.

Nescio mijn man volgt ook alles. Zie ik hem weer zeer driftig typen op Twitter in een of andere fight. Overigens kan ik mij ook flink opwinden over iets, maar ik ben het meestal een uur later alweer vergeten.

Dat klinkt trouwens erg ongeïnteresseerd, maar meer in de zin dat ik nergens echt lang in blijf hangen. Ook voor mijzelf niet. Afgelopen week was ik flink chagrijnig op het uwv, vervoer gemeente etc. Ga ik volledig los over hoe dit land naar de knoppen gaat, hoe het toch allemaal moet en nu denk ik er al nauwelijks meer aan. Ik denk nu alweer dat het wel goed gaat komen met dit land en mijzelf. Ik ben net zo veranderlijk als het weer 😝.

Eigenlijk de meeste thema ‘s die hier nu langs komen, vind ik heel zorgelijk, maar niet iets waar ik wekelijks of maandelijks bij stil sta. Als ik over iets nadenk is het vaak wel heel intens met een vrij sterke mening, maar daarna zet ik het ook net zo makkelijk weer van mij af. Ik denk ook een stuk zelfbescherming en ook omdat ik mijzelf dan heel vermoeiend vind.

Ik kijk al jaren het nieuws niet meer, niet eens bewust maar dat is gewoon zo gelopen. Ik ervaar het gevoel wat sommige van jullie hebben dan ook totaal niet, misschien wel omdat ik niks over het nieuws lees/zie en als ik wat lees zoek ik het bewust op.

Trees dat is volgens mij ook erg adhd. Out of sight, out of mind.
        Het heeft zijn nadelen, maar ook zeker zijn voordelen. Ik heb hetzelfde namelijk.

LilyMilie fundamentalisten van wat voor achtergrond of idee dan ook zijn eng. Van geloof tot voetbalclub tot ideeën over opvoeding... Zodra er in extremen (en dan vooral de 'wij tegen zij') wordt gedacht, wordt het eng. Want dan voel je je geoorloofd tot steeds meer extreme reacties.

Overigens met betrekking tot alle ellende in de wereld, ik ben ook van het deels afsluiten. Ik kijk een lees weinig nieuws, of alleen headlines zodat ik wat afstand kan bewaren. En ik vlucht in wegkijk dingen. Nu ben ik weer eens Victorian Farm opnieuw aan het kijken (staat op YouTube), over drie mensen die een vitctoriaanse boerderij proberen te herstellen en te runnen zoals ze dat toen deden. Escapisme ten top

Trees Eigenlijk de meeste thema ‘s die hier nu langs komen, vind ik heel zorgelijk, maar niet iets waar ik wekelijks of maandelijks bij stil sta. Als ik over iets nadenk is het vaak wel heel intens met een vrij sterke mening, maar daarna zet ik het ook net zo makkelijk weer van mij af. Ik denk ook een stuk zelfbescherming en ook omdat ik mijzelf dan heel vermoeiend vind.

Dit is echt heel herkenbaar voor mij. Ik kan bijna geconsumeerd worden door heftige gedachten over 1 of ander onderwerp maar ik kan dat ook vrij makkelijk van me afzetten. Gelukkig maar, anders kwam ik nooit meer buiten.

• Trees hebben hierop gereageerd.
            • Trees vindt dit leuk

LilyMilie
              Nescio

Het heeft inderdaad ook voordelen. Ik heb het trouwens ook met hobby’s. Mijn man en kinderen deden pas een spelletje, namelijk om de beurt opnoemen welke ‘hobby’s mama heeft gehad’. Het spelletje duurde best lang 🤣.

LilyMilie Is dat zo? Dat heb ik gemist! Hoe zit dat wettelijk dan?

Ja dat snap ik ook niet helemaal. Er is een groepje wetten (Jim Crow laws in Mississippi) wat oa deze belangen borgt laatst afgeschaft. Maar hoe een staat dingen kan doen die (zou je denken?) tegen de grondwet ingaan snap ik niet helemaal. Ik neem tenminste ook dat in de VS grondwet discriminatie ook verboden is?

Komt oa voorbij in deze video wat sowieso een nogal deprimerende opsomming is. Ze noemt de namen en nummers van de wetsvoorstellen er ook bij;
              https://vm.tiktok.com/ZGJmwHv9V/

Hoe dat trouwens werkt met de grondwet omverwerpen dat word hier uitgelegd;
              https://vm.tiktok.com/ZGJmwS21J/

En deze gaat over wetsvoorstellen waardoor kinderarbeid regels versoepeld worden;
              https://vm.tiktok.com/ZGJmw6Nf5/

Iowa schrapt de vergoeding voor behandelingen van verkrachtings slachtoffers, zodat ze geen morning after pill meer krijgen;
              https://vm.tiktok.com/ZGJmw9QfT/

In Idaho mogen minderjarigen niet meer de grens van de staat over om ergens anders een abortus te laten doen;
              https://vm.tiktok.com/ZGJmwHra7/

LilyMilie Te bizar voor woorden. Die fundamentele christenen zijn net zo eng als de taliban.

Ja alles fundamentalistisch of extreem is eng. Maar wat vrouwenrechten betreft is de VS op een aantal punten nu vrouw onvriendelijker dan bijv Saudie Arabië en Iran ja. En dat is niet overdreven maar letterlijk zo.

Trees Anders zou het leven gewoon zinloos zijn.

Ik snap deze eigenlijk niet 🤔 Ik vind het leven geloof ik sowieso heel zinvol!

Ik weet niet of de toekomst vaststaat. Ergens heb ik nog wel hoop, dat is denk ik ook eigen aan de mens. Maar misschien stevenen we ook wel af op de eindtijd, wie weet.

Vulpen je schreef gisteren in een bericht dat je geen enkele hoop meer had. Ik vond dat heftig en het leek mij ontzettend naar als je dit zo voelt. Als ik geen enkele hoop meer zou hebben, zou het voor mij zinloos zijn. Ik zou bang en somber worden. Hoop is voor mij een drijfveer, want dat betekent dat er een kans is op een goede uitkomst. Dat is wat ik ermee bedoelde. Het is fijn om te lezen dat je er vandaag anders in staat en wel de hoop kan voelen.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Trees Ah zo. Ik denk dat ik tegelijkertijd wel en geen hoop heb 🙃 Dat gaat gewoon parallel, en ik doe dus m'n uiterste best om alle negatieve gedachten te onderdrukken.

• Trees hebben hierop gereageerd.
                    • Trees vindt dit leuk

LilyMilie Is mn beste nieuwsbron voor dingen die hier niet zoveel aandacht hebben zoals de revolutie in Iran, wetenschap nieuwtjes en wat er in de VS dus allemaal gebeurd. Sorry 😬

Vulpen geen en wel hoop hebben, is beter dan geen enkele hoop meer hebben 😊.

iMoeder mijn WiFi ligt eruit en in mijn huis heb ik heel slecht netwerk ontvangst. Filmpjes willen niet afspelen.. Ik ga ze morgen bekijken! (Of straks mocht de WiFi het weer gaat doen.. stom ding 😒 )

Ik biecht op dat ik deze heel graag wil lezen…😌

En dan ga ik deze lezen met een cup of tea, Earl Grey, hot.