Ik heb de liefste man ter wereld.
De biechtstoel 🔒
[verwijderd]
Ik zal uit respect voor de religieuze dames hier het bijbeltopic niet vervuilen, maar ik ben de ontaardste moeder van het forum
Eergisteren tijdens het paasontbijt vroegen de kinderen iets over Jezus, en dat leidde al snel tot een waarom vieren we Pasen als we niet geloven. Dus ik heb dat opgevat als een mooi educatief momentje, maar nu lees ik dat topic en uhm..
Biecht: mijn interpretatie van religieuze feestdag-educatie bestond uit mijn kinderen de opdracht te geven om zelf hun eigen feestdag te bedenken. Ze krijgen een budget, en moeten zelf een thema uitwerken, en daarin zorgen voor decoraties, bijpassend eten, wat tradities zouden kunnen zijn, activiteiten, en alles wat er bij komt kijken.
Ik vond mezelf heel slim om op die manier hun organisatietalent aan te spreken, ze hun thema te laten benaderen vanuit een ander perspectief en een stukje budgettering erbij.... En nou blijkt dus dat ik ze ook dingen als Europese kunst en wetenschap moet meegeven?? Help.
[verwijderd] Dat is toch wel een coole opdracht? Het een sluit het ander niet uit, volgend jaar laat je ze gewoon The Passion kijken op tv en dan zit je voor dat stuk ook wel gebakken
[verwijderd]
Vulpen maar dan moet ik dat zelf ook gaan kijken... in plaats van Teen Wolf?!
Ik denk dat mijn kinderen gewoon gedoemd zijn...
- Bijgewerkt
[verwijderd] ik vind het een hartstikke leuke opdracht. Wij hebben hier de afgelopen dagen ook 1 minuut aan besteed. Dochter stelde een vraag over pasen mbt geloof en mijn antwoord was er zijn mensen die geloven dat… en daarna gingen we cheesecake maken. Want Pasen is voor ons gezellig samen zijn en lekker eten.
- Bijgewerkt
Vulpen Die is sowieso hartstikke atheïstisch, wonderlijk vind ik dat.
Ik heb ooit weleens gelezen dat er bepaalde genen zijn die je ontvankelijkheid voor spiritualiteit/ religie bepalen. Ik weet overigens niet of dit echt klopt hoor. Was een Nederlands onderzoek van een jaar of 5 a 6 geleden en weet niet of dit opgevolgd is. Het is mij bijgebleven, omdat ik het wel een boeiend resultaat vond.
Vulpen Dan de Paus!
Als ik Google op de paus krijg ik paus Franciscus te zien. Heb je een linkje met wat je bedoelt?
Trees Ik heb ooit weleens gelezen dat er bepaalde genen zijn die je ontvankelijkheid voor spiritualiteit/ religie bepalen. I
Ik heb daar al heel lang geleden een artikel over gelezen, ik vond dat toen heel aannemelijk en interessant.
Ik bedoelde de jaarlijkse Paasboodschap, Urbi et orbi: https://www.ad.nl/buitenland/paus-roept-in-paasboodschap-op-tot-verzoening-in-oekraine~a6dd20ce/
Trees Volgens mij is het juist meer cultuurbarbaarachtig om er wél van te houden. Net zoals er neergekeken wordt op mensen die van musicals houden en zo, dit heeft daar wel raakvlakken mee. Het is juist heel cultureel geaccepteerd om van de Mattheüs Passion te houden toch? The Passion is voor het plebs.
Ik vind The Passion heel leuk trouwens.
[verwijderd]
Trees oh cheesecake, lekker!!!! Heb je nog over toevallig?
Voor ons is Pasen ook meer in die hoek. Uitgebreid brunchen, familie, paaseieren zoeken (nog steeds ), lekker eten.
Ik ben overigens wel spiritueel, en begrijp ook wel wat @Vulpen zei over het steun vinden daarbij. Maar ik kan gewoon helemaal níks met religie. Dat strookt in zo veel opzichten met waar ik in geloof en wat ik de kinderen wil meegeven..
Ik ken volgens mij ook helemaal niemand die naar the Passion kijkt.. ik denk dat dat bij ons alleen aan gaat als RuPaul er een versie van zou maken
[verwijderd] oh cheesecake, lekker!!!! Heb je nog over toevallig?
Sorry ik schuif net de laatste punt naar binnen
[verwijderd]
Trees dan moet H er morgenmiddag maar gewoon een maken.
[verwijderd] lijkt mij de perfecte oplossing!
Vulpen ik ben bij de Mattheus Passion geweest vorig jaar. Saai joh! Ik kon mijn ogen dus niet open houden. Wel mooi overigens maar ik denk dat ik wat ouder moet zijn
Passion vind ik altijd wel leuk om te kijken en M keek ook geïnteresseerd mee en stelde allerlei vragen.
Maar ik ben ook wel plebs hoor.
[verwijderd] Ja grappig ik kijk dus wel the passion maar ik ben helemaal niet gelovig en mijn man ook niet. Beide wel zo opgevoed mijn man vrij streng zelfs tot zijn ouders gingen scheiden.
Maar the passion vind ik dan wel weer leuk om te kijken.
Verder is Pasen voor ons ook eten en eieren zoeken en lente vieren ik keek met de kinderen vrijdag een filmpje over het paas verhaal voor kinderen en zondag las ik voor uit “het geheim van de paashaas) Lekker divers