Dankjewel allemaal! Fijn dat iedereen het ervaart dat het snel went
De biechtstoel π
[verwijderd]
Liekje81 die van I heeft het eerste jaar vaker in reparatie gelegen dan op hun neus
Maar bij ons is het zo dat als je er geen gebruik van maakt je het volledige bedrag als korting krijgt op een volgende bril, dus als je al weet dat het langdurig gaat zijn haal je het er sowieso uit.
Ik vind het stiekem niet erg dat het regent. Want ik ben net ongesteld geworden, en ik heb mijn benen niet geschoren. ( Nee, geen oerwoud op mijn benen, maar stoppels...)
Ik heb onlangs besloten om helemaal te stoppen met vlees eten. Alleen dat was ik vandaag even vergeten en bedacht het mij pas halverwege mijn pizza salami .
- Bijgewerkt
Vulpen ik ben nog wel van plan om vis te blijven eten, maar dat eet ik hooguit 1x in de twee weken. Misschien af en toe nog vlees, maar dan wil ik precies weten waar het vandaan komt. Ik krijg af en toe reeenvlees van een vriend die gewonde reeen na aanrijdingen in onze gemeente opspoort en als ze ernstig gewond zijn, afschiet. Hij weet dat ik geen vlees wil van dieren, die afgeschoten zijn enkel omdat er teveel zijn. Of misschien het vlees van de schotse hooglanders, die hier in Drenthe de natuurgebieden begrazen. Daar twijfel ik nog over. Het zal sowieso minimaal zijn. Mijn idee was hooguit 1x per maand.
Ik wil ook kritisch gaan kijken naar andere dierlijke producten, zoals zuivel. Als iemand nog een goed plantaardig en eetbaar alternatief weet voor kwark of skyr?
Trees Als iemand nog een goed plantaardig en eetbaar alternatief weet voor kwark of skyr?
Ik helaas niet. De vla van Alpro vind ik lekker, maar dat is alleen voor toetje.
Ik eet ook af en toe vis trouwens. Van vlees houd ik sowieso niet zo dus dat is makkelijk. Alleen van bitterballen
Het is toch zoeken naar een balans tussen gezondheid en compassie/moraliteit...
- Bijgewerkt
Vulpen ik eet nooit toetjes, maar wel bijna elke ochtend kwark of Skyr met fruit. Ik vind het ook nog wat zoeken. Ik was er al redelijk bewust van, maar ik vind dat het nog veel beter kan.
(Ik vind bitterballen ook lekker )
Sevenof9 jij bent toch veganistisch? Weet jij misschien een goed plantaardig alternatief voor kwark? Gewone simpele kwark zonder smaakje.
Trees ik vind de 'draadjesvlees' bitterballen van mora erg lekker!
Trees ik eet nooit toetjes, maar wel bijna elke ochtend kwark of Skyr met fruit. Ik vind het ook nog wat zoeken. Ik was er al redelijk bewust van, maar ik vind dat het nog veel beter kan.
(Ik vind bitterballen ook lekker
)
Ja ik eet ook elke ochtend kwark, en daar heb ik dus nog geen lekker alternatief voor
Vega-bitterballen daarentegen zijn fantastisch, maakt niet uit welk merk. Bitterballen hebben sowieso niks met fijnproeverij te maken. Maar ja, soms ben je ergens waar ze alleen vleesbitterballen serveren
Trees echt een goed alternatief heb ik nooit gevonden. Er bestaat wel vegan kwark van Alpro en nog wat merken, ik let dan op dat er ongezoet op staat. Maar het smaakt nooit echt naar kwark. Het helpt wel om er wat citroensap doorheen te doen zodat het wat zuurder wordt. Verder heb ik ook geaccepteerd dat nou eenmaal niet voor alles een vervanger is die op het originele product lijkt. Dus ik eet andere dingen of vegan kwark die dan maar anders smaakt. Gelukkig verandert je smaak ook als je een tijd een product niet eet, dus ik mis het niet.
Ik zit bij een wereld restaurant. En ik geniet ervan dat mijn jongste los kan met Italiaanse zooi, mijn oudste sushi kan eten tot ze rond is en mijn man kan wokken tot hij rond is. Maar vooral, er is geen gezeur.