@Rosemary ik vind het ook herkenbaar! Ik vind spelen met mijn kinderen ook gewoon ronduit saai. Ja sorry, maar ik vond zelf spelen vroeger al niet leuk dus ik verveel me ook gewoon snel en denk dan en dooorrr iets nuttigs doen
Maar ik heb andere kwaliteiten. Ik kan uren voorlezen. Ik doe en ga er veel met ze op uit (maar in een speelparadijs speel ik alleen βevenβ mee of nu met mijn dreumes dan wel wat actiever maar ik geef haar ook zo aan de twee oudsten en laat ze hun gang gaan ) en ga bijv met ze skeeleren of naar het bos of doe een spelletje. Maar allemaal gewoon even of een deel en oprechte aandacht maar ik ga niet in ze op.
Anderzijds: is het hun eerste kind? Want ik was vorige week op een feestje met een paar stellen met eerste kinderen en allemaal stonden ze boven op hun peuter, en vertrokken ze na 1, 5 gestresst.
Ik stond met mijn wijntje te kletsen, speelde soms even met L door een speeltje te geven of boekje te lezen of kiekeboe te doen maar liet haar verder ook scharrelen en gooide er soms een stukje brood in Ze had het heel gezellig met allerlei mensen haha. Toen zei een van een van de jonge moeders dat ik zo ontspannen over kwam met een dreumes en of dat kwam omdat het mijn derde was. En toen dacht ik ineens⦠ja wellicht wel. Ik was bij de oudste er ook veel meer bovenop.