Zonnebloem Kan je de airco dan niet op verwarmen zetten?
De biechtstoel 🔒
Softbasegaming ja dat kan wel, maar we hebben ‘maar’ in 2 slaapkamers een airco en we merken dat het dan niet over de hele verdieping goed verwarmd. Met koelen trouwens wel.
Zonnebloem het voordeel van zo’n kacheltje is dat die als het goed is niet de hele tijd aanstaat, dus dan kost het minder dan die 0,50 cent of 1 euro.
precies met die dingen houden we het aangenaam.
Het is echt waardeloos met die prijzen. Toen de verwarming zondag voor het eerst aanging, genoot ik echt intens van het feit dat het in de gang heerlijk warm was. Ik had dat echt zo gemist.
Vrijdag was mijn man de hele dag vrij en dus de kachel aan vanwege vocht enzo, ik vond het ook zo fijn, maar bijna te warm.
We hebben ook een dag op 18 graden geprobeerd maar dat scheelt niet veel met 20 graden qua kosten.
We krijgen kunststof kozijnen in het hele huis eind december en hopen dat dat ook nog gaat schelen qua kou want nu hebben we bijvoorbeeld een dikke kier bij de voordeur waar veel kou door komt.
Huggybird Vrijdag was mijn man de hele dag vrij en dus de kachel aan vanwege vocht enzo, ik vond het ook zo fijn, maar bijna te warm.
Dan heb je er vast ontzettend van genoten! Gek is dat hè hoe snel je eigenlijk aan bepaalde temperaturen went. Zetten jullie die kachel nu gewoon altijd op 20 graden wanneer jullie hem aanzetten? Hier staat de airco altijd op 21 graden en de gewone verwarming ook, mede door mijn rug als het kouder word krijg ik helaas pijn. Toen de kosten nog niet zo hoog waren zette ik de verwarming altijd op 22 graden. Voor vele überhaupt ondenkbaar vanwege het milieu en alle andere redenen om dat niet te doen, maar mijn rug/schouders gaan anders zo’n zeer doen.
Die kozijnen gaan vast en zeker helpen, ik ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen bij jullie, wanneer worden de kozijnen geplaatst?
[verwijderd]
Zonnebloem schimmel in je huis is giftiger dan wat er in een vochtvreter zakje zit.
Zonnebloem de verwarming staat op 16 graden en we verwarmen bij met de elektrische kacheltjes.
Ik heb een Stoov waar ik op kan zitten/liggen dat is erg fijn voor mijn rug en been.
20 dec beginnen ze met de kozijnen en zijn 4 dagen bezig. Hopen dat het mooi weer is want bij harde regen of sneeuw gaat het niet door.
Zonnebloem je hebt van die electrische stoel inzetjes die verwarmen, zou zoiets niet iets zijn?
Al als de kou eenmaal in je botten zitten helpt er waarschijnlijk weinig. Vind het al heel knap dat je een graag omlaag bent met zoveel pijn!
Ik vind het echt wel even wennen de kachel op 18 wij verwarmen helemaal electrisch wel, maar de babykamer laat ik ze airco nu verwarmen tot 18 graden. Mn jongste was echt uren wakker op een nacht. En investeren in een wintervaste slaapzak voor koude temp voor max 2 winters is ook een paar 100 euro. Na een week verwarmen ga ik even rekenen wat er goedkoper is
. Maar ik krijg het s avonds gewoon niet meer warm. Eigenlijk wil ik een wollen bankdeken.. maar ja is weer 150 euro ofzo.
Ik kijk nu echt uit naar zon haha we hebben veel ramen en we gaan altijd in de zon bij het raam zitten .
De grote jongens hebben wollen dekbedden, die hebben het super warm al is het koud boven. De jongste krijgt dat ook als hij 2 wordt.
Ik ben zo blij met onze beslissing om 5 jaar geleden voor een warmtepomp te gaan. Toen zijn we echt uitgelachen dat we van het gas afgingen en we zouden wel spijt krijgen.
Blijkt nu toch wel 1 van de beste beslissingen ooit.
We zouden het echt niet kunnen betalen met de huidige prijzen. De dure boodschappen enzo zijn al bijna niet te doen.
Zijn er meer die bij Vattenfall zitten en waarbij de app het niet goed doet?
Zonnebloem
Wij hebben deze. Werken heel goed en volgens mij heb je dan geen giftige stoffen.
[verwijderd] we hebben gelukkig geen schimmel. We willen het alleen voorkomen omdat we weten hoe schadelijk dat is.
Huggybird ik hoop zo dat het niet gaat regenen en dat ze dan ook binnen 4 dagen klaar zijn. Tocht is zo vervelend! Überhaupt allemaal vreemde mensen in je -koude- huis.
Honkeytonk ik zal daar eens naar kijken.
Ja het is echt heel vervelend, ik douche in de ochtend ook altijd op 43 graden om het warm te krijgen. Die ene graat merk ik wel, maar goed zolang dit ook werkt is het prima. Ik loop nu dus thuis terwijl het 21 graden is met een hele dikke trui aan.
Mamabeertje ah kijk, ik zal online is even gaan kijken. We hebben nu geen last meer van vocht op de ramen door de mechanische ventilatie in heel het huis.
Verwarmen jullie niet via een warmtepomp?
Wat voor warmtepomp hebben jullie, lucht of bodem? En hoeveel zonnepanelen hebben jullie? Ben wel even benieuwd of het vergelijkbaar is met ons, want ik heb dus niet helder of wij voldoende uitkomen met onze zonnepanelen
Wij hebben geen slimme meter, dus kunnen sowieso niet iets in de app terug zien.
- Bijgewerkt
1986Lynn vrienden van ons hebben 31 panelen en komen net niet uit met hun waterpomp (geen idee wat voor soort waterpomp - huis is 1 jaar oud). Alleen wij hebben 12 panelen en wekken 60% op van wat zij opwekken met 31 panelen. Wij hebben de meest gunstige ligging (zuid west) en geen obstakels. Bij hun ligt het dak van de buren in de ochtend in de weg. Het is best lastig te vergelijken. Als het bij jullie gunstig ligt, kom je best ver.
- Bijgewerkt
1986Lynn jawel! Maar das electrisch toch? .
Wij hebben 67 panelen. Over een jaar gezien hebben we 20 panelen nodig voor het laden van de auto. En de rest spelen we hopelijk redelijk quitte. Maar je electra verbruik is zonder gas echt hoog. En zolang die saldering er is, is het allemaal prima. Als.die eruit gaat zit je natuurlijk met enorme piek en te weinig, en nog geen batterijen die je kan opladen voor een hele winter
Honkeytonk
Wow! Waar laat je 67 panelen?
Ja, dat is idd lastig te vergelijken.
Wij hebben 27 dubbele panelen.
Ik zie in de app dat wij deze maand 389 kWh hebben opgewekt.
Echter is ons verbruik nu fors hoger. Het dubbele wel.
Nu is het natuurlijk zo dat je in de zomermaanden ook veel meer opwekt dan die 389 kwh, alleen toen konden wij die gegevens nog niet inzien.
Mamabeertje ons volledige schuin en plat dak (incl garage).