Ysabella
Softbasegaming
Fertiliteit poli's hebben bewust stilgelegen omdat men te weinig wist van de risico's, dus in het begin snap ik de gedachte nog wel een beetje. Daarnaast zou ik inderdaad bang zijn geweest dat ik bijvoorbeeld alleen had moeten bevallen en kraamtijd is natuurlijk heel anders. Maar een kind krijgen is een keuze voor de rest van je leven, die zou ik ivm corona niet volledig stilleggen.
Wat betreft de huidige tijd, ik ben geboren in de koude oorlog toen er nog echt een reรซle kans was op atoomoorlog, mijn vader tijdens de bevrijding (dus verwekt in de oorlog). De huidige tijd is zo'n beetje de veiligste tijd ooit, er wonen meer mensen in vrijheid, er zijn steeds meer landen die het steeds beter doen en ja, er zijn ook meer vluchtelingen dan ooit en er zit een complete idioot in het witte huis die een van de grootste gevaren (klimaat) compleet ontkent, maar ik kan echt helemaal niks met die huidige tijd argumenten. De kans dat dit kind een van de gelukkigste kinderen ter wereld wordt (want dat zijn onze kinderen volgens onderzoek) is veel groter dan een leven vol ellende.