Gisteren op werk gekomen en eerst even naar het lab wat op m’n experiment plaat te pipetteren.
Om 9.00 hadden we de journal club en deze week was het mijn beurt om deze te presenteren. Dan kies je een artikel (relevant voor onze onderzoeksgroep) en die mail je rond, je leest het kritisch en gaat deze presenteren. Dan gaat de rest ook kritische vragen stellen. Ging goed ondanks dat ik wat nerveus was en het in het Engels moest wat me prima afging 🥳.
Weet terug t lab op voor wat verdunningen en ander pipetteer werk.
Lunch, na de lunch nog even een korte stap op het lab.
Wekelijkse Immunology science meeting, een uurtje waarin 2 presentaties door een PhDer of PostDoc van de andere groepen over hun onderzoek worden gegeven.
Terug naar de afdeling waar we een taart competitie hadden, alle PhDers hadden taart gebakken haha. Ondertussen gevraagd door de professor of ik als student wil helpen op een groot nationaal congres 🤗😱 dan kan hij regelen dat ik gelijk die dag na het werk (eerste 2 uur ontvangst van gasten registreren) bij het congres aanwezig mag zijn. En dat is best bijzonder want analisten en studenten worden niet uitgenodigd dus ik vind het zo super gaaf dat ik mee mag/kan! En ik loop pas 2 maanden stage, heb wel veel vragen.. (waarom kiest hij mij en waarom geen master student want hun gaan een phd doen meestal en is t veel relevanter om ze te vragen 🫠🫣 ik overdenk echt teveel, maar ben we een beetje trots).
Weer het lab op om m’n experimenten af te maken. Ondertussen zitten kletsen met m’n collega’s 😬. Platen afgelezen en de professor kwam even spieken naar de resultaten want het is iets wat nog niet eerder was onderzocht (in de setting van dit specifieke experiment).
Toen lekker naar huis, heerlijke werkdag!