Pimpelmeesje hopelijk wel alles op tijd opgeslagen?
Wat heb jij vandaag op je werk gedaan?
Hier de hele dag bhv herhalings training gehad!
Brandjes blussen, ehbo , omgaan met agressie en ontruimingsoefening! Was weer leuk en leerzaam!
Pimpelmeesje Ik dacht dat jij biologie gaf, is dat niet zo?
Ik had vanochtend eerst teamoverleg maar we waren maar met z'n drieën dus gauw klaar.
En daarna naar Zwolle voor de klantendag van de leverancier, was leuk
Hier begon de dag met treinen die weer niet rijden, inclusief een treinstation wat voor 2 weken dicht is
8 uur op kantoor, mails doorgenomen.
Agenda van iemand volledig om moeten gooien.
Terugkerend overleg gehad
Daarna afspraak met nieuwe directeur die ik ga ondersteunen.
Daaruit kwamen weer opdrachten die gelijk uitgezet.
Tussendoor wisten heel veel mensen mijn kamer te vinden
Iets eerder naar huis want er waren weer problemen met het spoor. (Spoorbrug kapot)
Vanavond gecompenseerd met een uurtje werken. Advertentie uitgezet naar communicatie, verenigingen etc.
Nu heerlijk weekend! En een parkeerkaart geregeld voor volgende week dus lekker met de auto volgende week.
Was die trein nu helemaal zat na vandaag.
Vulpen nee nask en science
Pimpelmeesje Wauw.
Mijn dag gisteren
Meeting met de algemeen directeur waarvoor ik speciaal naar kantoor gekomen was. Bleek hij zelf thuis te werken . Na de meeting ben ik naar huis gegaan. Daar werd ik zo overvallen door vermoeidheid dat ik mijn lunchpauze met The Crown heb doorgebracht (groot voordeel van thuiswerken). Daarna nog wat lopende zaken afgerond.
Nu werk ik thuis en ben ik net begonnen met het nakijken van trainingen over de microbiota
Jessie80 jaa gaat gelukkig automatisch
6.45 inlezen, overdracht van de nachtdienst en stagiaire inlichten.
7.00 start van de route, wat betekent cliënten verzorgen (wassen, douchen, aankleden, ontbijt, medicatie etc.)
8.30 m'n eigen route laten liggen en andere collega geholpen met een terminale cliënt.
9.15 eigen route weer opgepakt en weer verder met de zorg.
Collega heeft ondertussen gevraagd of ik nog morfine wil regelen. 30 min aan de telefoon verder met de apotheek, blijkt het recept van de HA niet duidelijk te zijn en moet ik die eerst bellen. Na 45 min dus alles geregeld.
10.30 klaar met route, rapporteren etc en tussendoor wat drinken naar binnen gieten.
10.45 blijken er onduidelijkheden over de griepspuiten te zijn.
11.15 alles duidelijk, we kunnen starten. Maar eerst naar de gynaecoloog, want de baby is wel erg rustig.
12.00 terug en gestart met vaccineren. Maar eerst heeft er een HA nog wat vragen betreffende een andere cliënt.
12.30 wilt collega pauze houden. Dus ik ga alvast alles wat we gedaan hebben registreren.
13.00 kunnen we weer verder vaccineren. Tussendoor nog met een collega morfine spuiten.
Collega krijgt in de gaten dat ik er nog ben en verbind nog wat telefoontjes door.
14.00 eindelijk klaar en alles geregistreerd. Arts wil dat ik familie nog bel voor iets, maar heb afgesproken maandag dit telefoontje te doen.
14.10 EINDELIJK NAAR HUIS. Mijn eigen dagcurve vergeten te prikken en buiten een peer nog niks gegeten.
Aurora is dit een 'n normale dag? Als je dit terugleest, wat denk je dan?
Pimpelmeesje
Dit is tegenwoordig voor mij wel een normale dag.
Als ik het zo terug lees, is het niet zo'n beste werkdag, maar dat bedoel je misschien niet?
Aurora nee, als ik dit zo lees denk ik dat dit niet zo gezond is.. maar je weet alleen zelf wat je aan kan natuurlijk.
Ik dacht alleen dat je misschien als je het terug zou lezen er anders tegenaan zou kijken dan wanneer je er middenin zit. Soms zit je in de storm en heb je het niet eens door dan, tot je instort.
Pimpelmeesje dit is wel zon beetje een standaard dag in de zorg
Vandaag thuis gewerkt dus dan lopen werk en privé altijd door elkaar.
Iets voor 8 begonnen maar om 8.15 de jongste 2 naar school gebracht. Van 9 tot 11 vergaderingen via teams. Van 11 tot 12 meegeluisterd bij een bijeenkomst, ondertussen wat mail weggewerkt. Van half 1 tot 1 een meeting die een opvolging kreeg tussen 2 en 3, het half uurtje hardlopen tussen half 2 en 2 liep daardoor in de soep. Nog een meeting tussen 1 en half 2. Voor 2 uur wel even hardloopkleding aangetrokken. De meeting tussen 2 en 3 met 20 minuten onderbroken om de kinderen uit school te halen. Van kwart over 3 tot kwart voor 4 dan toch even hardlopen. Oudste van de taxi ophalen en toen nog even zitten werken. Onverwacht van 5 tot 6 nog zitten bellen om te schaven aan een projectplanning en toen vond ik het wel prima...
Softbasegaming niet overal hoor, maar wel veel natuurlijk. Ik ben echt de laatste persoon die iets mag zeggen over de hele dag niet eten, maar 't klinkt alsof hier ook echt geen ruimte was om te eten.. of na te denken
Als dit mijn standaard werkdag was denk ik niet dat ik het zou redden. Onderwijs is chaos maar niet zo erg..
Pimpelmeesje reden oa waarom ik ooit voor mijzelf ben begonnen. Zowel in de gehandicaptenzorg als in de ggz was hier zo hoge werkdruk dat er vaak geen tijd was om te eten, drinken en te plassen. Ik vind het zwaar ongezond. De caseload is voor veel zorgmedewerkers te groot (ik had een caseload van 160 cliënten waarvan ik hoofdbehandelaar was en ik werkte parttime) en als ik dan lees dat ze een half uur bezig is geweest met een verkeerd recept, denk ik direct ‘typisch zorg’ weer. Het verbaast mij werkelijk niks en dat is eigenlijk ook al schrijnend. Ik had dan nog een zittend beroep, wat het fysiek minder zwaar maakte, maar ik weet dat ik soms niks dronk tijdens mijn gesprekken, om te voorkomen dat ik naar de wc moest, want daar was geen tijd voor. Liep je nog verder achter als je ging plassen. Lunchpauzes werkte ik bijna altijd door.
Ik las haar werkdag en vond het een normale werkdag in de zorg en dat is natuurlijk absurd. Het is namelijk niet normaal. Je hebt adempauze nodig.
Hopsatee wij namen vaak virtuele reistijd.
Nu veel vergaderingen maar na elkaar worden gepland (want digitaal) staat je brein constant aan. Terwijl je irl vaak van kamer naar kamer loopt of van locatie naar locatie gaat met downtime.
Bij virtuele vergaderingen plant het secretariaat 10 min reistijd.
- Bijgewerkt
Hopsatee ik geloof ook niet dat je productiever wordt door agenda’s zo vol te plannen. Ik denk dat het elke vorm van creativiteit killed.
Bij ons werden er tabellen rondgestuurd met het productiviteitscijfer van jezelf en je collega’s met daarachter blije, minder blije en verdrietige smileys. Hoog percentage was een groene blije smiley en te laag cijfer was bijv rood en sip kijkend. Ik heb de eerste keer teruggestuurd dat ik verdorie niet meer op de kleuterschool zit en dat ik daarnaast ook de cijfers van mijn collega’s niet hoef te weten. Ze snapte niet waar ik mij druk over maakte, want het was gewoon een stimulans. Misselijk makende cultuur. Uiteindelijk hebben ze het gewijzigd in rapportcijfers. Nee dat is beter .
Productiviteitscijfer is dus de percentage tijd dat je van je totaal aantal werkuren declarabel bent geweest voor de verzekering.