Wat heb jij vandaag op je werk gedaan?
- Bijgewerkt
Vulpen Doorgaans geeft een pijl gewoon de richting aan. En in het geval van een wiskundige vergelijking wijst een pijl het laagste aan: 1<2
∧ betekent op websites ook inklappen en ∨ uitklappen.
Verder weet ik het niet echt... in excel geeft het ook gewoon de richting van een verloop aan. Of het nu van groot naar klein is of andersom.
Ik moest vandaag samen met een collega de cafetaria opstarten. Ik sta op dinsdag altijd voor dus ik moet dan de ovens filteren, saladebar vullen,hamburgerbroodjes met sla klaarzetten en de snacklades vullen. Om 15 uur hebben we pauze maar echt pauze is dat niet want je hebt altijd wel een telefoontje of bestelling tussendoor. Om 16.30 begint de spits,ik sta dan achter de kassa en ik neem tussendoor de telefoon aan.
Dinsdag is wel echt mijn favoriete dag want we openen dan pas om 16 uur,andere dagen al om 11.30.
Ik ben gestart op kantoor vanochtend, mail bijgewerkt, daarna afspraak met onze recruiter over de openstaande vacatures. Toen twee klant bezoeken, lunch, daarna had ik intervisie met 4 andere managers. Onze gespreksleider was nogal op dreef en verzande zelf totaal in details. Op den duur was ik de hele draad van het gesprek kwijt en heb ik bewust besloten mentaal uit te checken. Daarna was ik moe. Heb nog wat facturen nagekeken en de klantbezoeken verwerkt, maar verder niet meer heel productief geweest.
- Bijgewerkt
Ik ben vanochtend in de auto gestart met een telefonisch gesprek met een cliente die onze afspraak gisteren vergeten was, er was veel onrust in de context rondom cliente, maar hier is veel in gestabiliseerd, dus we konden een opnamedatum afspreken.
Vervolgens had ik een eindgesprek met een cliente die vandaag de behandeling heeft afgerond.
Daarna had ik een folluw up gesprek met een cliënte die vorige week de behandeling heeft afgerond.
En in de middag had ik 3 sessies achter elkaar beeldende therapie met cliënten die vandaag gestart zijn, dus het was een kennismaking met elkaar en met beeldende therapie.
Afwisseling in de dag
- Bijgewerkt
Gestart op kantoor dus mails doorgewerkt en vervolgens heel saai in Excel data verwerkt.
Er was een hoop reuring op kantoor omdat het managementteam het budget moest presenteren aan het hoofdkantoor.
Een collega van mij is nu senior manager geworden en een andere collega klaagt veel tegen mij over haar leiderschap (we hebben niet dezelfde manager). Dus met haar een half uur bezig geweest (vooral luisterend oor).
Geen vergaderingen vandaag maar ook niet een heel productieve dag dus.
Gestart met 2 havo klas, herleiden van variabelen met breuken (niet echt favoriet van de meeste leerlingen, dus vooral ook motiverende praatjes en mindset proberen te beïnvloeden)
Daarna in tussen uur een leerling die vermoedelijk dyscalculie heeft besproken met collega en plan van aanpak gemaakt.
Daarna 4tl vakantieperiode herhaald (2 telefoons ingenomen) over het werken ook veel gezellig gekletst met leerlingen.
Pauze...
Weer 2 havo min of meer herhaling van les 1.
Daarna 1 havo, hoeken meten en tekenen herhaald, gezellig uurtje gewerkt door de leerlingen waar ik kom helpen waar nodig en ook weer gezellige gesprekken.
Toen nog 1x 2 havo maar dan een volledige jongens klas, veel herrie aan kunnen horen, kruidnoten kunnen rapen (als je ze dan meeneemt eet ze dan gewoon op) hoop humor, maar ook hard werken om deze jongens aan t werk te krijgen zoals ik wil, wel hoop voldoening als t dan lukt en toch ook gezellig is (tussen t gemopper door).
Pauze
Lessen voorbereid voor morgen, overleg met collega over de mentor klas.
In 14u klaar, want op dinsdag week ik onder schooltijd van de kinderen.
Ik heb vandaag maar 2 uur gewerkt, alleen teamvergadering gehad. En later heb ik ook op mijn werk gegeten wat heel fijn was, want dan hoefde ik zelf niet te koken en kon ik verder met een opdracht voor mijn studie
Noordeling hoeken meten en tekenen herhaald
Waar heb ik dat nog gezien vandaag...
Ik heb thuis gewerkt in mn eigen creche
Wel grappig om zo te lezen wat iedereen doet op een werkdag.
Gisteren: ik was al op tijd begonnen, 7.45. Toen al 2 patienten voor bloeddruk. Om 8 uur gaat de telefoon. Eerst tot 9 non stop aan de telefoon. Daarna patienten gehad. Oa bloeddruk, vaccinatie, oren uitgespoten, uitstrijkje gemaakt. Ondertussen, behalve bij het uitstrijkje, gewoon de telefoon opnemen. Mensen die tussendoor aan mn balie komen om urines te brengen of iets op te halen aan lab formulier of verwijsbrief.
10.30 uur overleg met werkgever. Die heeft telefonisch spreekuur van 10.45 tot 11.15, dus dan ben ik telefoonvrij. Dan maak ik uitstrijkjes en kan even plassen en wat eten.
Daarna is er altijd tot 12 uur weer veel telefoon.
Van 12 tot 13.30 alleen telefoon voor spoed. Moest even naar appie en langs de Bruna om dossiers aangetekend te versturen.
Om 13.10 altijd even lunchen samen. Gisteren met zn 3en.
En vanaf 13.30 eigenlijk hetzelfde als de ochtend. Telefoontjes, wratten aangestipt bij een aantal, paar griepprikken, verwijsbrief maken voor oogarts voor iemand die aan mn balie stond, van een patient de oude huisarts bellen, want medisch dossier nog niet binnen en zit al 2 jaar in onze praktijk. Administratie, zoals post wat niet digitaal komt, in dossiers scannen. Kijken of er nog dossiers verstuird moeten worden bij mensen die bij ons weg gaan door verhuizing. De handdoeken enzo opgevouwen. Voorraad nagekeken.
En 17 uur klaar.
WFH vandaag en ik heb al:
-2 brochures nagekeken en verbeterd
-mails beantwoord
-presentaties aangepast voor morgen
Ik ben zoveel productiever (en eerlijk gezegd gelukkiger) zonder die stomme kantoorruis.
Meetings vind ik wel veel prettiger face to face (ik word echt sloom van al die Teams-vergaderingen) maar als je gewoon moet concentreren zit ik veel liever thuis.
Vulpen oke de minder serieuze versie:
5 proppen van de grond geraapt.
10-100 x sttt.... gezegd
x keer gezegd, 'schuif je stoel even aan'
x keer gezegd 'ik kom zo bij jou'
x keer gevraagd 'lukt het zo?'
- Bijgewerkt
Vulpen Ik vind het leuk om te lezen wat mensen doen op hun werkdag! Serieus of niet zo serieus
Ik heb even ingelogd om te checken of er geen dringende mail was. En toen heb ik een mok geschilderd
Want ik ben vrij, dus ik werk de hele dag aan keramiek.
Edit// ik DACHT dat ik de hele dag aan keramiek zou werken, maar ben alweer een paar gebeld, heb alweer een paar keer moeten inloggen. Allemaal 'dringende' zaken. Dat begint wel een beetje irritant te worden. En contact met zorginstanties voor onze zoon. Vandaag ook 3 mails voor moeten beantwoorden en een formulier van 5 kantjes moeten invullen. Zo wordt je dag vrij toch minder ontspannen.
- Bijgewerkt
Gisteren een Excel bestand en meerdere Word bestanden met elkaar vergeleken en de verschillen eruit gehaald.
Fotos van een product gemaakt en deze bewerkt zodat we het kunnen gebruiken in een digitale folder.
Met een engineer gekeken naar de storing in ons telefoon systeem, hopen dat dat nu opgelost is, maar ik heb er een hard hoofd in.
Discussie over een eventueel nieuw cloud systeem, maar dat zal enorm afhangen van de kosten en daar krijgen we een offerte voor.
Kort besproken hoe het gaat met ons nieuwe plansysteem.
Social media post gemaakt en online gezet.
Vandaag nog niets, want ik ben vrij. Vanavond wel even de laptop van een collega proberen, die gooit haar steeds van het thuisnetwerk. Mijn laptop deed dat niet (we werken in een cloudomgeving, dus de laptops zijn uitwisselbaar), ik zal eerst de firewall instellingen eens controleren.
Voor de goede orde, officieel ben ik marketing medewerker
Rietjesbeker Voor de goede orde, officieel ben ik marketing medewerker
Dit is wel een relevante toevoeging ja
Vulpen ik vind mezelf vaak meer Office Manager
Leuk topic!
Gisteren: ik had een focus en concentratie van 0,0 dus ik heb eigenlijk vrij weinig gedaan. Was constant afgeleid, maakte foutjes en om half 2 was ik er wel klaar mee (werk normaal tot half 1, maar uurtje extra gewerkt).
Vandaag: vanmorgen begonnen met het aanmaken van certificaten. Dit terwijl ik dan muziek luisterde van Will Sparks (fijne muziek is dat voor de concentratie voor mij). Om 10 uur stand up via teams, was gezellig weer.
Half uur later weer verder met werk, maar was weer helemaal uit de focus en concentratie. Dus rustig aan gedaan.
Net voor half 1 kwam J de spullen van de kinderen ophalen, dus daar even mee gepraat. Daarna pauze gehouden.
Nu weer verder met certificaten en andere aanvragen verwerken, morgen verwacht ik veel afgeleid te zijn, want dan gaan we naar kantoor. Ik werk vooral vanuit huis