Ik gooi hem er hier even in, want ik weet even niet zo goed wat ik hier van moet denken..
Originele verhaal:
CrazyCatLady
Ze zijn dus vandaag naar de stad gegaan. De telefoon die H had uitgekozen (dezelfde als die van I) binnen het vooraf afgesproken budget was niet leverbaar. Er waren 2 opties, eentje van iets mindere kwaliteit maar binnen budget, of een nieuwere, duurdere versie daarvan. Ex heeft de knoop doorgehakt en koos voor de duurdere versie. De afspraak van hoeveel H 'meebetaalt' blijft geldig, maar zijn bijdrage werd met 50 euro verhoogd.
I had geen telefoon nodig. Die is nog geen jaar oud, en heeft hem ook van vader gehad, en H heeft toen een tablet gekozen voor dezelfde waarde.
Dus I koos voor wat die graag wilde, een aantal manga's en een Lego set.
Maar I's budget werd niet verhoogd, waardoor er nu 50 euro verschil zit in de giften.
Aan de ene kant begrijp ik zijn standpunt. Een telefoon is belangrijker dan nog een doos Lego, en het is al erg genereus van hem om dit überhaupt te doen.
En I is ook echt geen ondankbaar kind, laat dat duidelijk zijn!
Maar.. I heeft al heel lang het gevoel dat H de favoriet is van vader. Tijdens omgang praat hij voornamelijk met H, als er afspraken gemaakt worden over hoe laat ze afspreken bijvoorbeeld appt hij H, in plaats van dat in hun groepschat te doen.. zo zijn er meer dingen, en dat speelt al jaren.
Voor I is dit nu dus wéér bevestiging dat hij meer om H geeft..
Dus I heeft geappt naar vader dat die niet goed weet wat die nu moet voelen, en zeker dankbaar is, maar dat het wel oneerlijk voelt.
Vooral ook omdat toen I's telefoon kapot ging, H wél voor dezelfde waarde iets mocht kiezen, en H nu ook gewoon de optie had om de andere telefoon te kopen en wel binnen budget te blijven.
Nu is ex boos, want I moet maar blij zijn dat die ook iets kreeg van best een flink bedrag..
Terwijl I gewoon gelijkwaardig behandeld wil worden en het dus helemaal niet om het geld zelf ging, maar om het principe.
Dus, wie is de asshole?