Oke een topic om even na te gaan of je over react of dat de ander de asshole is.

situatie, Ik studeer op zolder op de overloop. De werkkamer van mijn man is ook op zolder dus hij komt langs mijn plek. (ik delf daar dus al het onderspit)
Nu komt hij dus steeds "kletsen" als hij langsloopt. Ik heb geen fysieke deur die ik dicht kan trekken en word dus "gestoord".

Nu weer, hij heeft wat met de appie app en begint gewoon tegen me te praten. Niet dat hij even vraagt wat of hij mij kan storen, nee, hij verwacht meteen antwoord.

en nu is hij gepikeerd dat ik uit mijn slof schoot omdat hij mij voor de 2de keer vandaag stoort bij iets waar ik mijn kop bij moet houden.
AITA?

• [verwijderd]

Nta.

Ik zou echt op een rustig moment daar hele duidelijke afspraken over gaan maken, en anders ruilen jullie maar lekker van werkplek.

Logische reactie van jou. Misschien op een ander moment even nog rustig uitleggen en afspraken maken.

Maar wist hij dat je niet gestoord wilde worden? Als je dat niet gezegd had snap ik wel dat hij gepikeerd reageerde.

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Wat is ATIA?

Welke afspraken hebben jullie hierover gemaakt? Wij hebben de afspraak om mij niet te storen als ik bezig ben, omdat ik niet goed kan schakelen. Of anders te vragen of hij mij kan storen als ik bezig ben. Gebeurt dat wel meerdere keren achter elkaar, dan raak ik zwaar gefrustreerd en geïrriteerd. Vooral als het onbenulligheden zijn. Hij gaat daarna weer vrolijk verder, maar ik ben het helemaal kwijt. Ik snap je frustratie, maar wel afhankelijk van welke afspraken er zijn. De een kan denk ik makkelijker schakelen en gestoord worden dan de ander en het is wel handig als je dat goed van elkaar weet. Je kan niet van de ander verwachten dat hij daar rekening mee houdt als daar niet duidelijk over gesproken is.

• [verwijderd]

Wat is AITA ?

En ik vind je niet overdreven reageren. Vind hem ook niet een asshole.

AITA staat voor Am I The Asshole