Oke een topic om even na te gaan of je over react of dat de ander de asshole is.

situatie, Ik studeer op zolder op de overloop. De werkkamer van mijn man is ook op zolder dus hij komt langs mijn plek. (ik delf daar dus al het onderspit)
Nu komt hij dus steeds "kletsen" als hij langsloopt. Ik heb geen fysieke deur die ik dicht kan trekken en word dus "gestoord".

Nu weer, hij heeft wat met de appie app en begint gewoon tegen me te praten. Niet dat hij even vraagt wat of hij mij kan storen, nee, hij verwacht meteen antwoord.

en nu is hij gepikeerd dat ik uit mijn slof schoot omdat hij mij voor de 2de keer vandaag stoort bij iets waar ik mijn kop bij moet houden.
AITA?

• [verwijderd]

Nta.

Ik zou echt op een rustig moment daar hele duidelijke afspraken over gaan maken, en anders ruilen jullie maar lekker van werkplek.

Logische reactie van jou. Misschien op een ander moment even nog rustig uitleggen en afspraken maken.

Maar wist hij dat je niet gestoord wilde worden? Als je dat niet gezegd had snap ik wel dat hij gepikeerd reageerde.

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Wat is ATIA?

Welke afspraken hebben jullie hierover gemaakt? Wij hebben de afspraak om mij niet te storen als ik bezig ben, omdat ik niet goed kan schakelen. Of anders te vragen of hij mij kan storen als ik bezig ben. Gebeurt dat wel meerdere keren achter elkaar, dan raak ik zwaar gefrustreerd en geïrriteerd. Vooral als het onbenulligheden zijn. Hij gaat daarna weer vrolijk verder, maar ik ben het helemaal kwijt. Ik snap je frustratie, maar wel afhankelijk van welke afspraken er zijn. De een kan denk ik makkelijker schakelen en gestoord worden dan de ander en het is wel handig als je dat goed van elkaar weet. Je kan niet van de ander verwachten dat hij daar rekening mee houdt als daar niet duidelijk over gesproken is.

• [verwijderd]

Wat is AITA ?

En ik vind je niet overdreven reageren. Vind hem ook niet een asshole.

AITA staat voor Am I The Asshole

Ik sluit me een beetje aan bij Vulpen, maar ook wel bij de anderen. Even een keer duidelijk aangeven dat als je daar werkt, dat je in principe niet gestoord wil worden. Maar ik vind het ook wel zo netjes als hij daar zelf ook even bij stilstaat.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Ik zou op een rustig moment hier even afspraken over maken.

Femkes Maar ik vind het ook wel zo netjes als hij daar zelf ook even bij stilstaat.

Maar misschien vindt hij het zelf leuk als mensen komen kletsen en wat afleiding bieden en komt het nu gewoon niet in hem op dat dat voor anderen wellicht anders is. Ik moet mezelf daar ook altijd constant aan herinneren 🙃

• [verwijderd]

Vulpen wellicht zo'n stoplicht op het bureau als wat ze in groep 3 hadden? Rood is absoluut niet storen, oranje alleen als het belangrijk is en groen als afleiding is welkom 😅

Ik snap het principe van soms afleiding willen ook wel, maar wat @June al aan geeft, ze kan geen deur dicht trekken. Dan kom je toch snel uit op een altijd beschikbaar moeten zijn omdat er voor haar geen duidelijk signaal mogelijk is van 'nu even niet storen'.
          Als ik het goed begrijp heeft haar man die mogelijkheid wel omdat hij wel een deur heeft (?) en de keuze heeft om niet gestoord te willen worden of open te staan voor afleiding.
          Als June daarin het onderspit delft, mag haar man daar wel meer rekening mee houden.
          Vind ik dan 🙃

Weet hij dat jij niet gestoord wilt worden? zo ja, dan terecht dat je uit je slof schiet. Zo nee, dan misschien eerst even duidelijk maken dat je dat niet/nooit wilt, even als jullie allebei rustig zijn? Dan snap ik wel dat hij gepikeerd is. Kan hij ook niet ruiken natuurlijk.

Vulpen ik denk nu door dit topic, hmm zou ik daar ook rekening mee moeten houden of moeten gaan vragen. Ik stoor mijn man, en iedereen op werk, en iedereen die ik ken wanneer ik een vraag heb of iets te zeggen. Ik neem aan dat mensen zelf wel zeggen als het nu niet uitkomt. Ik kan toch niet ruiken of mensen wel of niet gestoord willen worden. Ik vind het ook niet erg als mensen mij storen. Ik check altijd even kort wat het is en dan zeg ik of, vertel maar of ik kom over x minuten even bij je. (of als ik een belangrijke meeting heb, dan zet ik een briefje op mijn bureau, rond zo laat weer beschikbaar.

June mijn man doet dat ook. Hij staat daar gewoon niet bij stil. Hij zoekt altijd verbinding met me door te praten. Toen we allebei continue thuiswerkten was dat een probleem maar ik zette dan mijn koptelefoon op en dan wist hij dat hij niet tegen me aan moest praten. Ik hoorde hem toch niet.

Sowieso noise cancelling headphones kan ik aanraden.

Vind het af en toe ook wel irritant hoor. Zeker omdat hij, als ik iets vraag of zeg, ook heel verstrooid kan reageren.

Ik heb even de koffiecorner categorie toegevoegd. Want ik neem aan dat andere mensen hier ook hun AITA-vraag (is dat iets?) kunnen stellen? Anders kan ik hem nog verplaatsen naar werk-carrière omdat de huidige vraag werk gerelateerd is.

• [verwijderd]

Soturi is dat iets?

Degenen die AITA niet kennen missen echt een hele verslavende hoek van het internet 😉
            Het is een bekend subforum van Reddit, en ultiem popcorn-vermaak.
            Instagram heeft ook accounts die de meest smeuïge verzameld, ik heb hele nachten liggen lezen toen ik die ontdekte 🙈
            (Reddit.wtf, toxicreddit en reddit.drama om er een paar te noemen, enjoy!)

• [verwijderd]

iMoeder Ik moet er niet aan beginnen want dan kom ik helemaal nergens meer aan toe 🙈
              Door de highlights te volgen via insta blijft het beperkt tot 2 onderwerpen per dag, is een stuk veiliger!