Vulpen ik denk nu door dit topic, hmm zou ik daar ook rekening mee moeten houden of moeten gaan vragen. Ik stoor mijn man, en iedereen op werk, en iedereen die ik ken wanneer ik een vraag heb of iets te zeggen. Ik neem aan dat mensen zelf wel zeggen als het nu niet uitkomt. Ik kan toch niet ruiken of mensen wel of niet gestoord willen worden. Ik vind het ook niet erg als mensen mij storen. Ik check altijd even kort wat het is en dan zeg ik of, vertel maar of ik kom over x minuten even bij je. (of als ik een belangrijke meeting heb, dan zet ik een briefje op mijn bureau, rond zo laat weer beschikbaar.
AITA
June mijn man doet dat ook. Hij staat daar gewoon niet bij stil. Hij zoekt altijd verbinding met me door te praten. Toen we allebei continue thuiswerkten was dat een probleem maar ik zette dan mijn koptelefoon op en dan wist hij dat hij niet tegen me aan moest praten. Ik hoorde hem toch niet.
Sowieso noise cancelling headphones kan ik aanraden.
Vind het af en toe ook wel irritant hoor. Zeker omdat hij, als ik iets vraag of zeg, ook heel verstrooid kan reageren.
Ik heb even de koffiecorner categorie toegevoegd. Want ik neem aan dat andere mensen hier ook hun AITA-vraag (is dat iets?) kunnen stellen? Anders kan ik hem nog verplaatsen naar werk-carrière omdat de huidige vraag werk gerelateerd is.
[verwijderd]
Soturi is dat iets?
Degenen die AITA niet kennen missen echt een hele verslavende hoek van het internet
Het is een bekend subforum van Reddit, en ultiem popcorn-vermaak.
Instagram heeft ook accounts die de meest smeuïge verzameld, ik heb hele nachten liggen lezen toen ik die ontdekte
(Reddit.wtf, toxicreddit en reddit.drama om er een paar te noemen, enjoy!)
[verwijderd] Sowieso is heel Reddit leuk vermaak.
[verwijderd]
iMoeder Ik moet er niet aan beginnen want dan kom ik helemaal nergens meer aan toe
Door de highlights te volgen via insta blijft het beperkt tot 2 onderwerpen per dag, is een stuk veiliger!
[verwijderd] Sjah ik heb dan weer geen Insta. Dus dat bespaard bij mij weer tijd
iMoeder ik besteed echt bij vlagen veel te veel tijd up Reddit...
June en NTA, hoewel ik het stoplicht idee wel een hele goede vind!
Rietjesbeker ik ook. Zeker ten tijde van r/place of die rechtzaak tussen Depp en Heard ben te vatbaar voor die verleidingen.
Manque zo zat ik op een gegeven moment vast in duggarsnark toen Josh zijn rechtszaak speelde (dat is van die familie met veel te veel kinderen). En dat ga ik verder nooit meer ergens toegeven
- Bijgewerkt
Ik gooi hem er hier even in, want ik weet even niet zo goed wat ik hier van moet denken..
Originele verhaal:
CrazyCatLady
Ze zijn dus vandaag naar de stad gegaan. De telefoon die H had uitgekozen (dezelfde als die van I) binnen het vooraf afgesproken budget was niet leverbaar. Er waren 2 opties, eentje van iets mindere kwaliteit maar binnen budget, of een nieuwere, duurdere versie daarvan. Ex heeft de knoop doorgehakt en koos voor de duurdere versie. De afspraak van hoeveel H 'meebetaalt' blijft geldig, maar zijn bijdrage werd met 50 euro verhoogd.
I had geen telefoon nodig. Die is nog geen jaar oud, en heeft hem ook van vader gehad, en H heeft toen een tablet gekozen voor dezelfde waarde.
Dus I koos voor wat die graag wilde, een aantal manga's en een Lego set.
Maar I's budget werd niet verhoogd, waardoor er nu 50 euro verschil zit in de giften.
Aan de ene kant begrijp ik zijn standpunt. Een telefoon is belangrijker dan nog een doos Lego, en het is al erg genereus van hem om dit überhaupt te doen.
En I is ook echt geen ondankbaar kind, laat dat duidelijk zijn!
Maar.. I heeft al heel lang het gevoel dat H de favoriet is van vader. Tijdens omgang praat hij voornamelijk met H, als er afspraken gemaakt worden over hoe laat ze afspreken bijvoorbeeld appt hij H, in plaats van dat in hun groepschat te doen.. zo zijn er meer dingen, en dat speelt al jaren.
Voor I is dit nu dus wéér bevestiging dat hij meer om H geeft..
Dus I heeft geappt naar vader dat die niet goed weet wat die nu moet voelen, en zeker dankbaar is, maar dat het wel oneerlijk voelt.
Vooral ook omdat toen I's telefoon kapot ging, H wél voor dezelfde waarde iets mocht kiezen, en H nu ook gewoon de optie had om de andere telefoon te kopen en wel binnen budget te blijven.
Nu is ex boos, want I moet maar blij zijn dat die ook iets kreeg van best een flink bedrag..
Terwijl I gewoon gelijkwaardig behandeld wil worden en het dus helemaal niet om het geld zelf ging, maar om het principe.
Dus, wie is de asshole?
- Bijgewerkt
CrazyCatLady Ik denk beide niet. Voor beide standpunten en visies is iets te zeggen. Het gevoel van I is diens gevoel en daar ligt een hele wereld achter. Het is zo jammer dat vader dat niet ziet en snapt. Maar eerlijk…. gaat hij dat ooit inzien en begrijpen? Ik vind het knap dat I diens gevoelens uit. Met wat voor verwachting doet I dat? Is het om het kwijt te zijn? Is het omdat die verwacht dat vader dit rechttrekt? Ik denk dat jij op dat stuk met I er over kunt praten. Wat zijn de verwachtingen en zijn die reeel? Gaat vader daar echt gehoor aan geven? Een hele pittige… ik weet het. Maar telkens teleurgesteld worden door vader hakt er in. Aan het gedrag van vader kan niemand, behalve hij zelf, iets veranderen. Enige waar I invloed op heeft is diens eigen denken, voelen en handelen.
Ik hoop dat het I lukt om hier voor zichzelf mee om te kunnen gaan. Want ik vrees dat vader niks anders gaat doen.
Hoe staat H er in? Ervaart die ook het verschil in behandeling?
Dikke knuffel want het is niet tof voor jullie allemaal.
Bloem dankjewel, hier kan ik wel wat mee! Ik ga het bespreken met I!
Bloem Is het omdat die verwacht dat vader dit rechttrekt?
Ja dat denk ik wel. I heeft aangegeven volledig te begrijpen dat een telefoon belangrijker is dan lego en dat hij dat voortaan anders wil aanpakken, maar dat die wel van mening is dat hij dan de nieuwe regels moet laten ingaan op een neutraal moment (dus vanaf de volgende keer) en niet wanneer het iemand echt benadeeld zoals nu wel het geval is.
Bloem Hoe staat H er in? Ervaart die ook het verschil in behandeling?
Nee, maar dat zegt niet zo veel
Ik snap heel goed waarom het zo verloopt, want H praat de oren van je kop en is zich er niet van bewust dat het lastig kan zijn voor de ander. I daarentegen is juist heel rustig.
Daar loop ik soms ook tegenaan, maar imo is het dan wel mijn en zijn verantwoordelijkheid om de aandacht ook te verdelen, grenzen te stellen aan het gekwebbel van H, en actiever vragen te stellen aan I, zodat ieder kind alsnog evenveel aandacht krijgt. Maar tijdens de omgang is dat niet het geval, H domineert het gesprek en de balans is heel erg verstoord geraakt de afgelopen jaren.
In andere situaties kan I het nu prima aangeven wanneer H het weer overneemt, maar bij vader heeft die nu zoiets van "het interesseert hem toch niet dus laat maar".