Trees Je weet precies wat je moet wegstrepen en optellen zonder logisch te moeten redeneren
Maar dat redeneren doe jij dan toch hiermee?
Trees Links - links & rechts - rechts = optellen
Links - recht & rechts - links = aftrekken
Want voor mij gaat het alleen nog om oneven-even-oneven en dan gewoon de formule van de juiste rij kopiëren..
Trees Op jouw manier zouden er twee antwoordmogelijkheden zijn als er geen mp zou zijn
Nee hoor, want de vakjes staan al op de juiste plek. De hele locatie tov de streep is irrelevant.
Op mijn manier is er nog steeds maar 1 antwoord mogelijk, die had ik opgeschreven en pas daarna bleek hij inderdaad ook tussen de antwoorden te staan.. Ik doe het op dezelfde manier als @Manque, met een kladblaadje..
De zwarte staat al links, en de ene witte trek je van de 3 witte af, dus dan blijven er rechts 2 witte staan. Dus antwoord: links 1 zwart, rechts 2 wit.
Bij ieder ander mogelijk antwoord kom je uit op een mingetal aan vakjes dus dat is geen optie.
Ik zou op deze manier net zo goed die 100 gelijke opgaven kunnen maken omdat ik alleen het patroon van de rijen hoef te vinden. Maar dat ga ik niet doen want ik ga Gilmore Girls kijken 🤣
Ik begrijp jouw manier in theorie, soort van. Maar in de praktijk krijg ik dat niet voor elkaar omdat jij er dingen bij haalt die ik niet als relevant zie, dus in mijn ogen ben jij onnodige berekeningen aan het maken terwijl ik het op mijn manier in een oogopslag kan zien.. en van extra berekeningen wordt mijn hoofd moe dus voor mij is het echt niet logischer 😅