iMoeder ik gooide elke ochtend een was erin met uitgestelde start en de was op het wasrek vouwde ik dan snel op voordat ik aan het werk ging (ideaal vond ik dit niet). Na het werk hing ik de was uit de wasmachine op. Op mijn vrije dag waste ik extra. Kleine kinderen worden groot en kleine kleren ook, dus met 1x wassen per dag redde ik het niet meer. Strijken begon ik simpelweg niet aan en zocht ik mijn kleding ook op uit. Wassen doen wij wel in het weekend.
Ik zou in jouw geval vooral ook je kinderen aan het werk zetten door ze hun eigen kamer te laten doen, ze de was te laten ophangen, vaatwasser etc. Dit lijkt mij anders echt nauwelijks te doen voor je alleen. Ik snap dat dit ook energie kost, maar anders is het toch haast niet vol te houden voor je? Ik ben er met mijn kinderen nu ook mee bezig en hoop maar dat de energie die het nu kost zich uiteindelijk zal uitbetalen.
Heel eerlijk gezegd lukte het echt plannen mij ook niet en daarom werkte het voor mij om alles op een dag te doen. Dat was qua planning het meest simpele. Alles moeten verdelen over de dagen kostte mij nog veel meer planning en ik deed het toch niet als ik gaar was na een dag werken.
Ik vraag mij ook af hoe mensen dat doen. Hele dag gewerkt, al een druk ochtendprogramma thuis gehad, na werk weer naar huis rijden, kind ophalen van de bso, koken, eten, opruimen, vaatwasser en wasmachine leeghalen, stofzuigen, kinderen helpen met huiswerk, aandacht geven kinderen etc. Welke superwoman lukt het dan nog om na dit alles ‘s avonds laat te staan poetsen als je al zo 14 uur non-stop in touw bent? Ik heb deze skills niet of ik deed iets mis?!?