Ja die heb ik wel gekregen; verminderen van uitstelgedrag, niet alles doen op een hyperfocus maar de taken verdelen over de week zodat je meer energie overhoudt op de lange termijn. Maar ook alles opschrijven in het zicht, post its, planners wat dan ook. Dus van het in je hoofd hebben wat je wilt doen naar het visueel maken. Dan is het tastbaar en direct in je zicht, daarnaast (hoe kinderachtig ook) werken met timers om het gedaan te krijgen. Dit is heel praktisch natuurlijk, daarnaast is het ook het willen omzetten van een knop in je hoofd zeg maar en het gaan doen. Het willen veranderen van de manier waarop het tot dusver ging.
Dus het is een stukje je omgeving aanpassen, aandachtsspanne, uitstel verminderen.
En ik zeg er ook eerlijk bij dat ik dit zonder hulp van medicatie een stuk lastiger zou vinden. Nogsteeds gebeurd veel van het huishouden bij mij op 1 dag in een hyperfocus maar dat is nu ook omdat ik ga verhuizen en net met stage ben begonnen. Moet nog heel erg wennen aan de nieuwe week indeling, in de avond nog vaak even langs het huis om daar wat te doen of de bouwmarkt. Als ik straks over ben dan wil ik echt weer veel meer met een schema en planning werken.
Sorry dat mn reactie zolang duurde ๐