Schuurpapier ik heb mij opnieuw laten testen vorig jaar. Mijn diagnose was namelijk al zo oud dat het mij goed leek om er nog eens kritisch naar te laten kijken. En stiekem hoopte ik dat ik geen adhd meer had, maar dat viel nogal tegen 🙄.
Ik ben toen opnieuw ingesteld door de psychiater. Methylfenidaat hielp wel, maar was het net niet. Ik stopte ook continue en dan begon ik maar weer etc. Bij mijn profiel (op basis van de testen) bleek dexamfetamine veel beter te passen. Met Dex haalde ik ook super goede testresultaten. Bijna normaal qua aandacht en impulsiviteit. Hyperactiviteit ook beter. Zonder medicatie in de top 3 van slechtste scores qua beweeglijkheid in vergelijking met 10.000 andere vrouwen van mijn leeftijd en met Dex had ik alleen nog maar slechte scores. Gelukkig geen podiumplek meer 😂. Doordat het zo goed werkt, vergeet ik het op werkdagen nooit. Op vrije dagen weleens, maar dan heb ik het ook minder nodig.
Of het via de huisarts kan weet ik niet. Misschien kan je het op proef proberen? Na de eerste keer wist ik al dat dit voor mij veel beter was dan methylfenidaat.