Schuurpapier Wat Treez zegt.
Als aanvulling, ik heb ook een tijdje L-theanine gebruikt. Dat helpt ook heel goed. Misschien dat je in combi met de L-Tyrosine en 5-HTP wel een eind in de buurt komt. Voor de werking, ook bij ADHD, zie dit artikel;
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/154556-l-theanine-de-natuurlijke-rustgever.html
Qua libido, ik heb geen idee. Ik heb van mezelf een vrij hoog libido sinds ik met hormonale anticonceptie gestopt ben. Een aantal tips (die ik volgens mij ook in het libido topic gegeven heb) zijn;
- Ga sporten en dan met name krachtsport. Daar neemt je testosteron van toe. Omdat er testosteron word aangemaakt die nodig is voor spieropbouw. Je moet dan wel zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Testosteron zorgt vooral bij vrouwen voor flink meer libido.
- Er zijn ook supplementen die je testosteron op een natuurlijke manier verhogen. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar kun je eens op Googlen.
- Magnesium citraat schijnt ook te helpen
- Zink helpt bij vrouwen ook. Neem dan Zink picolinaat, dat word goed opgenomen. Sowieso put de pil en andere hormonale ac je zink voorraad uit. Als je krachtsport doet is het bijna altijd nodig om extra zink te gebruiken.