- Bijgewerkt
[verwijderd] En als je mis gedraaid had moest je op de ophang knop drukken en opnieuw beginnen.
[verwijderd] En als je mis gedraaid had moest je op de ophang knop drukken en opnieuw beginnen.
BurgerQueen Uuuurrrren gespeeld dit. En ik maar floppy's kopiΓ«ren want iedereen wilde dit spelen.
iMoeder Heb nu dit deuntje in mn hoofd haha
Vorig jaar m'n dochter ook voorgesteld aan het spel
BurgerQueen Ik speel het ook nog steeds hoor. Staat op mn MacBook en op de iPads. Er zijn ook nieuwe delen voor uitgekomen. Ik kan er op de iPad niet aan wennen. Met een toetsenbord speelt fijner. En mijn kinderen spelen het dus ook.
BurgerQueen supaplex
Execute. (Dit was een reactie op het msdos scherm van @iMoeder.)
En laten we de floppy en diskette niet door elkaar halen.
Mijn eerste herinnering is een commedore 64 met floppy's.
Daarnaast hebben we wat zeldzame dingen gehad als een video2000 videorecorder. Of een atari lynx spelletjes computer met kleurenbeeldscherm.
En mario, dat speelde wij niet op de game boy, maar op dit maar dan zwart/wit.
[verwijderd] Wij noemden diskette's gewoon floppy's. Die grote floppy's heb ik zelf nooit in het echt gezien vroeger. Mijn ouders waren niet bepaald early adopters of erg bezig met computers etc. Duurde lang voordat er in huis wat verscheen op dat vlak.
Cowgirl80 die geluidjes herinner ik me ook nog
Wie kent dit nog?
Wij hadden een Amstrad. Daar kon je op programmeren, maar ook spelletjes op spelen. Die moesten dan vanaf een cassettebandje laden, in het ergste geval duurde dat 45 minuten. Dan was je regelmatig je spelletje al vergeten omdat je tussendoor iets anders deed.
Verder printpapier met een randje. Dat liep door je matrix printer. Mijn oud collega van 26 kende het niet eens meer, ik voel me zo oud
iMoeder
In het kader van waar je laat achter kwam... diskette en floppy mogen voor hetzelfde gebruikt worden.
Ik ken de grote alleen als floppy's en de kleinere harde met kleurtjes als diskettes.