Luuz oh ja! Had je niet keen 0 tot en met....?!

LucP dat is monkey island toch? Die speel ik ook afentoe op de telefoon van mn man... nostalgie!

• LucP hebben hierop gereageerd.
  • LucP vindt dit leuk

@LucP en @Cowgirl80 Ik heb nog een tijdje oude Dos spelletjes gespeeld met behulp van zo'n emulator. Maar ik weet niet hoor, heb er niet meer het geduld voor wat ik vroeger had. Jammer.
    Op de SNES een beetje hetzelfde verhaal, dat vind ik wel wat leuker. Maar die oude spellen waren ook veel moeilijker, je gaat er echt snel aan en na 3 x is het helemaal game over. Daar heb ik geen tijd meer voor mensen! 🤐

Ja, herkenning! Wij hadden vroeger zo’n computer waar zowels floppy’s als diskettes in konden. Met kleurenscherm en lawaaierige printer (inderdaad, met van die randjes die je er later af moest trekken).
    We speelden graag Digger; en iets met een kat en prullenbakken (of zo?) en uiteraard dat spel met de kikker die moest oversteken. Later ook o.a. Supaplex en Lemmings. En Prince of Persia en nog meer...
    En weer later dat inbellen via de telefoonlijn. Wat duurde dat altijd lang!

Supaplex op de iPad, is dat wat?

muppet Ik vind het moeilijk om te besturen. Met een toetsenbord op de laptop vind ik handiger. Vooral omdat je vaak twee handen nodig hebt als je electrons naast je wil weg blieben. En ik vind de pijltjes toetsen fijn om mee te spelen. Gewoon spier geheugen is dat.

• muppet hebben hierop gereageerd.

iMoeder Dank je, dan koop ik die app(s)nog maar even niet. Ik vind besturing met een toetsenbord ook een stuk fijner.

Toen ik nog studeerde ging ik vaak naar een groot internetcafe in de reguliersbreestraat om daar te msnen en te emailen.

1981mama En dat de walkman volgens mij nog niet bestond, ik kreeg er later wel een.

Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik mijn eerste walkman, dus die waren er al wel.

Liedjes van de radio opnemen met mijn dubbele cassettedeck, en dan snel op stop drukken als de dj begon met praten. Heel veel liedjes heb ik heel lang in mijn hoofd gehad met de stem van de dj erachteraan 😉 oh en zo balen als je het eindelijk lukte dat ene leuke liedje op te nemen, was je bandje vol! Grrrr!

Verder was ik vroeger heel goed met computers en vooral ook in dos, computer formateren enzo.
          Een Intel pentium 1.33 hadden we geloof met wordperfect 5.1. Met al wel windows. Toen was ik een jaar of 16.
          Internet heb ik zelf geïnstalleerd toen ik nog thuis woonde, wat een gedoe was dat zeg en zo ongrijpbaar en nieuw 😉 ik gebruik nog steeds het wachtwoord van toen (xs4all).

Heb mijn man leren kennen via een nieuwsgroep van hetnet. ICQ ook gebruikt maar maar heel kort. Msn ook heel even gebruikt maar daar was ik al snel te oud voor 😉

Floppy's heel herkenbaar, heel veel van gehad. Commander Keen was tof!

muppet Hij staat in de Mac Appstore. Dus op een MacBook kun je die zo downloaden. Ik weet niet of er een Windows versie is ergens. Maar je kan allicht eens proberen te zoeken.

Dit was mijn eerste verslaving: maze wars

En dan realiseer ik me dat sommigen van jullie toch wel wat ouder zijn dan ik🙈🙊.

• [verwijderd]

Mijn zus en ik hadden vroeger zo'n oude radio op de kamer. Zoiets als deze:

Die dingen moesten altijd een paar minuten opwarmen voordat er muziek uit kwam.

We zagen deze zomer een soortgelijke bakkes op de rommelmarkt staan. Dus ik vroeg aan mijn zoon of hij wist wat het was. 'Ehm... Een magnetron?' 🤣

Mijn man zat met een grote grijns dit topic door te lezen. Hij was vroeger een computer nerd dus herkent alles wel... Ik kom niet verder als de floppie disc
          Leuk om aan terug te denken, de tijd dat je gewoon naar iemand toe fietste als je iets wou vragen 🤣

• [verwijderd]

Marloes80

Ik via een forum icq nummers uitgewisseld! Damn... En toch is het nog niet zoooo lang geleden.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Spelletjes programmeren in C. Toetsenbord, taperecorder met cassette en een tv, meer hadden we niet nodig. En dan de foutmeldingen, regels opnieuw invoeren, en eindelijk een paar minuutjes pong spelen na uren invoeren.

De eerste pc, de 286 en de 386 die prominent in de hal stonden. Stoer! Vriendjes hadden dat niet hoor.
              Grote floppy's, daarna kleinere. De floppy dozen, spelletjes uitwisselen met dat ene vriendje die ook een computer thuis had.

Pipe Mania, na al die jaren kan ik het geluid nog dromen! Pijltjes toetsen om vliegensvlug de pijpjes te verplaatsen en de esc toets erbij. Verslaving #1.

Duke nukem
              Prince of persia
              Wolfenstein 3d
              Lemmings!

Telnet! Vriend bellen om te vragen of hij kwam chatten op telnet. Oh wat lang geleden, toen was er nog geen internet.

De kookwekker erbij want anders werd het te duur.
              Inbellen, mail binnen halen, offline gaan, reply schrijven en weer inbellen om te versturen. En alles via 1 mailadres.

En toen kwam Yahoo, hotmail, msn. Én ADSL! Bereikbaar zijn én kunnen internetten.

De walkman, bij de radio zitten met vinger op de record knop zodat je dat ellenlange gelul over kon slaan. En janken als je te laat was met je favoriete liedje!
              De discman die tijdens het fietsen steeds haperde
              En daarna de discman die shock proof was!

Mijn 386 ging mee naar mijn studentenkamer.
              Ik kocht mijn eerste Pentium voor bijna 1000 gulden! Maar die had een CD brander!!! 🤔
              De lijst bij de telefoon met de inbeltijden in het studentenhuis...

Oh en heeeeel vroegah... De mannen die een geul groeven in onze achtertuin en kabel aanlegden. GTST kijken en een half uur langer op mogen blijven 😉

[verwijderd] De eerste pc, de 286 en de 386

Oh ja de 286 of 386 was de eerste die wij hadden!

En ik heb een laptop gehad met zwart wit scherm, hartstikke hip, een laptop! Maar nog geen internet toen 😉

Zo leuk dit topic!
                Ik kon vroeger uren met de typemachine spelen van mijn moeder! En toen we een echte computer kregen vond ik dat zo bijzonder, vooral omdat de dingen die ik dan typte opgeslagen werden op een floppy.

Ik vond de Nintendo Nes en de Sega ook geweldig, we zaten soms uren erachter! Er is ook een periode geweest dat we heel veel Tekken speelde.