Trees ik vind werken met kinderen wel leuk, maar vaak de ouders wat minder
Haha snap ik.
Nu tijdens de vakantie werk ik bij de NSO, dat is ook echt heel leuk om te doen. Mocht ik mijn lab werk ooit niet meer kunnen uitvoeren dan denk ik dat ik volledig terug ga de kinderopvang in. Voldoende ruimte voor creativiteit, kinderen zijn altijd lief en gezellig! Of als werken bij een onderzoeksteam niet meer kan maar ik dan nog wel docent/praktijk ondersteuner voor de studie biologie en medisch laboratoriumonderzoekstudenten als werk kan doen dan kies ik daarvoor. Het begeleiden van studenten is heel leuk. En wel uitdagender cognitief gezien dan de kinderopvang/nso.
Alleen qua prikkels/over prikkeling is het wel een dingetje. Ik zie bij jou ook wel iets als creatieve therapie op een basisschool.
En als gesprekken voeren nog verbeterd zou dan student psycholoog niks zijn op een Hogeschool? Bij ons heeft het team decanaten dit opgezet en is een succes. Of sowieso decaan? Jongeren met een beperking/autisme enz begeleiden in hun studie traject en voorzieningen regelen enz? Dan zit je wel 1 op 1 en heb je niet die prikkels als docent voor de klas enzo?
Even van de website; https://www.hsleiden.nl/opleiden/studeren-bij-hl/studentendecaan/index
Binnen Hogeschool Leiden hebben de studentendecanen een onafhankelijke positie. De gesprekken die je voert met de studentendecaan zijn altijd vertrouwelijk.
Goed om te weten: de studentendecaan heeft een andere rol als de decaan bij een middelbare school. Een decaan in het voorgezet onderwijs helpt je vooral bij het maken van je studiekeuze. Bij onze studentendecanen ligt de focus meer op het succesvol doorlopen van je opleiding en wat je hiervoor nodig hebt.