De revalidatie arts had haar twijfels of dit op termijn mogelijk zou zijn op basis uitslag van het npo en het contact. Zelf weet ik het nog niet goed. Ik denk dat ze gelijk had dat het nu nog te hoog gegrepen is, maar misschien in de toekomst dat het wel lukt. Ik heb het zelf nog niet afgeschreven, maar ik vond het wel even een wake-up call om verder te denken.
Er moet inderdaad meer tijd tussen consulten komen ivm energie en verwerkingstijd, maar het grootste struikelblok is denk ik het verbale geheugen en de concentratie tijdens een gesprek. Ik heb nogal de neiging om gaten in mijn geheugen op te vullen met verzinsels, maar denk dan dat het echt zo gezegd is 😬. Ik heb het niet door.
Luisteren en tegelijkertijd aantekeningen maken lukt ook niet meer, dus daar moet echt wat op verzonnen worden.
En ik moet weer leren om mij te concentreren op een gesprek. Ik heb nogal vaak de neiging om compleet random dingen te roepen als iemand praat, maar dat komt omdat ik niet meer luister en in mijn hoofd al met compleet iets anders bezig ben. Volgens mijn man is dat vrij irritant voor een gesprekspartner. Of ik blijf juist hangen op een onderwerp en kan niet meer switchen naar een ander onderwerp (deze heb ik gelukkig nu al wel vaak door en dan kan ik er wat mee!)
Pimpelmeesje Of is dit topic meer gericht op inspiratie voor je back-up-plan?
Dit ook vooral. Ik krijg via het revalidatiecentrum ook nog begeleiding van de arbeidsdeskundige. En er komt ook nog een intake met de logopedie en ik ga natuurlijk starten met cognitieve revalidatie voor het werk- en verbale geheugen, de concentratie en de mentale flexibiliteit . We gaan dus wel proberen om het maximale eruit te halen. Op een aantal onderdelen scoor ik gewoon nog normaal, dus hopelijk kan ik daarmee leren compenseren (mijn visuele geheugen is bijv nog gemiddeld en mijn probleemoplossend vermogen zelfs bovengemiddeld).