Trees Ik ken therapieland niet zo goed, maar ik denk bijvoorbeeld aan G-schema’s, oefeningen voor positieve dagafsluiting, zelfbeeldoefeningen, mindfulness-oefeningen uitschrijven zodat mensen ze thuis kunnen doen, schrijfopdrachten, oefeningen uit de schematherapie, psycho-educatie op papier zetten in leesbare en persoonsgerichte taal ipv dat klinische jargon óf juist de denigrerende jip en janneke taal (grote ergernis van me, sprak mensen gewoon als gelijken aan...). Ik zocht een voorbeeld en sloeg een random bladzijde van een boek over positieve psychologie open: Prima oefeningen en heel zinvol, maar dit spreekt toch niet aan!?
Ik zou het leuk vinden op die manier mensen zelf aan te sporen om voor hun relevante oefeningen te doen, zonder dat die voorgeschoteld worden door een ander en zelf te kiezen waar ze op welke manier mee aan de slag willen. Zou toch super zijn als men op deze manier laagdrempelig een eigen “boekje” (oid) kunnen creëren met voor hun relevante oefeningen/info die ze kunnen kiezen uit een database(je)!? Voor jongeren denk ik helemaal belangrijk als het er esthetisch allemaal wat aantrekkelijker uit ziet. Kan ik zelf mn canva-skills nog een beetje ontwikkelen en mn creatieve ei misschien wat meer kwijt. Win win 😉.
Overigens niet bedoeld ter vervanging van therapie ofzo, maar gewoon laagdrempelig voor mensen die net even iets extra’s nodig hebben.