- Bijgewerkt
Nescio Ik denk dat het niet zozeer met de grootte van een school te maken heeft als wel met de wijk waarin je woont. Onze wijk heeft 4 scholen en de populatie is op elke school min of meer hetzelfde (tamelijk divers in alle opzichten). Wellicht dat de christelijke school wat witter is dan de rest, en alle Roma/Sinti-kinderen gaan naar de katholieke school, maar wel allemaal sowieso tamelijk cultureel divers, en ik veronderstel dat op elke school hier ook een mix zit aan hoogopgeleide en laagopgeleide ouders. Het verhaal van LisbethSalander is wat dat betreft niet herkenbaar voor mij omdat het niet echt een punt is waarop ik kon selecteren. Ik weet ook niet zeker of het wenselijk is, een schoolplein vol met ouders die volledig op één lijn zitten met jou. Enerzijds lijkt het me wel handig (ik zou het zelf fijn vinden als er meer ouders waren die iets meer bezig zijn met duurzaamheid en gezonde voeding) maar anderzijds vind ik het ook heel verrijkend dat m'n kind op school kennismaakt met bijvoorbeeld het Holi-feest en dat een kind daar dan zelf over kan vertellen, en dat ze de ervaring opdoen dat kinderen op allerlei punten kunnen verschillen maar dat de overeenkomsten groter zijn.