Maar goed, als vrouw van een melkveehouder mijn mening... het is zwaar klote als je ziet hoe een tak volledig wordt afgebrand. Onze mest gaat ook gewoon op het aardappelveld, van gras kun je geen mensen in leven houden zonder tussenkomst van een koe, schaap of geit, en er is pas nog een bouwproject tegengehouden in Noord-Holland omdat ze na opkopen van de boer bedachten dat de weidse grasvelden met koeien toch echt tot Nederlands erfgoed behoren. Dus snap ik dat ze boos zijn, ja.
Keur ik de acties goed, nee!
Zeker niet, maar goed dat deel ik dan wel met iMoeder, ik was ook allang klaar met de leraren en hun protesten. En als je dan wilt actievoeren dan zijn ministers thuis bezoeken en snelwegen blokkeren niet de manieren. Maar mijn man is vandaag ook met de auto naar het gemeentehuis geweest bij ons.. prima.. moet hij lekker doen.
Moeten we iets aan de stikstof doen? Tot op zekere hoogte... maar het is wel veel wensnatuur waar we mee bezig zijn en in veel gebieden ligt er ook een andere oorzaak aan de slechte staat van de natuur ten grondslag. Zoals mijn man altijd zegt, het gaat in Nederland financieel veel te goed als we ons hier mee bezig kunnen houden.
Dus heel dubbel gevoel hier en waarschijnlijk beter als ik me hier verder niet meer laat zien.