Liekje81 ik vind het met de apothekers al lastig, die zie ik vaak in het winkelcentrum en vaak weten we ons beide geen houding te geven. 🤣

Liekje81 ik zou het voor die twee weken zo laten. Volgend jaar in de gaten houden hoe het met die juf of meester klikt.

Zonnebloem slechte apotheker dan 🙈.

Mijn huisarts kom ik met regelmaat op m'n werk tegen maar doet net of ie me dan niet kent of tenminste heb niet het idee dat hij denkt ha ik heb je gister nog in de blootje gezien 🤪

Softbasegaming Ik kwam mijn huisarts met zijn kinderen tegen in het wild, nog geen week nadat hij een knoeperd van een abces had opengesneden op mijn schaamlip. Ik: "Heeeeeeej Pieter!" 🤣

Softbasegaming nee hoor ze is hartstikke goed in haar vak. ik snap het ook wel, moet ze dan tegen iedereen sociaal doen omdat ze apotheker is en toevallig in de zelfde wijk woont als vele mensen die daar hun medicatie komen ophalen? Maar goed dat is weer een totaal andere discussie haha.

@Liekje81 ik zou het ook laten en bespreken met je dochter dat je het even laat voor wat het is omdat ze nog maar 2 weken les van haar krijgt. Dan voelt ze zich ook gehoord door jouw.

Zonnebloem ik ben het met Zonnebloem eens @Liekje81

Laat Dafne zich gehoord voelen en laat het.
        Maar houdt het wel in je achterhoofd tijdens het gesprek. Het kan zomaar toch ter sprake komen.

Ik zou het ook niet aankaarten voor die twee weken. Zou waarschijnlijk wel aan Daphne uitleggen dat ze altijd mensen zal blijven tegenkomen die ze minder leuk vindt. Ook jij hebt minder leuke collega's of familieleden waar je iets minder mee hebt. Een niet zo leuke juf 3 dagen in de week is natuurlijk wel extra stom.

Zonnebloem moet ze dan tegen iedereen sociaal doen omdat ze apotheker is en toevallig in de zelfde wijk woont

Ik dacht dat ze zich ongemakkelijk voelde omdat je 'genante' medicatie kreeg 😅

Als de juf zegt, in de trant van, dat dafne niet goed reageert op haar dan kun je aangeven dat dafne zegt dat zij haar boodschap niet goed overbrengt en dat dafne daarom zo reageert. Als ze er niks over zegt dan zou ik het erbij laten.

Liekje81 ik zou het dus wel bespreken. Ik denk dat je het helemaal niet zwaar hoeft te brengen, maar meer in de trant van dat Dafne het idee heeft dat ze bang is om fouten te maken en of zij dit in de klas ook merkt?

Ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom je zo iets niet bespreekbaar zou maken. Daar is toch niks geks aan? Daarnaast vind ik het wel een goed voorbeeld aan Dafne om te laten zien hoe je iets bespreekbaar maakt zonder direct verwijten te maken. Het lijkt mij juist wel fijn om te horen hoe juf dit ziet. Daarbij zou het helemaal mooi zijn als Dafne kan aangeven wat zij wel en niet prettig vindt. Ik vind het een prachtig leermoment.

Trees ik heb sowieso al besloten dafne niet mee te nemen. Wil ook wat bespreken over dr citoscores en wil dr niet het idee geven dat ze iets verkeerd heeft gedaan. En ze zegt toch altijd amper wat tijdens zo'n gesprek.
            Maar denk wel dat ik het aan ga kaarten.

Trees hier helemaal mee eens. Denk dat zoiets heel netjes kan en kan de juf ook alleen maar van leren. Zeker nu t idee is dat Cito scores (deels) beïnvloed worden door wie ze afneemt.

Jeetje, dafne vertelde nog wel wat meer over die stomme juf. Dat als je een fout maakte, ze dat door de hele klas zei tegen iedereen. En dat dr kinderen ook regelmatig de klas in kwamen. Waren ze bv met dictee bezig, moesten ze heel lang op het volgende woord wachten omdat die kinderen binne kwamen. Ik heb dr verteld van dr citoscore en ze zei al: ik zei het toch al meteen mama dat ze zo streng was, maar jij zei dat het wel mee zou vallen. 🙈 oeps, die voelde zich duidelijk niet serieus genomen door mij. Leerpuntje voor mij.
            Ze weet dat we het morgen gaan bespreken met juf, met ze wil er absoluut niet bij zijn.
            Doet me nog best verdriet, dat ze zich op die dagen dus gewoon helemaal niet fijn en veilig voelde op school. 😔

10-minutengesprek gehad. Heb de juf laten beginnen. Die had dr rapport met alle rv en g, beste die kunnen, voor zich en was erg tevreden.

Toen begon ik over de cito en ze zei dat dat een momentopname was en ze erg afgeleid was telkens, was echt de concentratie. Typisch dat dat dan bij haar wel is, en vorige cito's niet, maar goed. De methodetoetsen waren allemaal erg goed gemaakt, evenals het lezen wat erg vooruit is gegaan en nu op E4 ligt. Soms wil ze te snel en dan sluipen er foutjes in, maar als ze gewoon rustig leest, is het in orde. Ze leest ook weleens voor de rest van de klas voor, dat vindt ze erg leuk en doet ze goed.

Dus al met al superpositief en die cito's leggen ze naast zich need. Benieuwd hoe dat in januari is bij een andere juf.

Ik heb wel nog verteld dat Dafne bij haar bang is fouten te maken. Dat herkent ze niet, ook niet in hoe dafne tegen haar doet in de klas. Dus ze gaat het daar met dafne nog over hebben. Of ze ee dan veel uitkrijgt vraag ik me af.

Rekentijgers blijft gewoon doorgaan, evenals het aangepaste werk. Hoe het zit met de plusklas hoor ik morgen, ze wist dat niet. Dus ze vraagt daar morgen de plusklasjuf even naar.

Ze vertelde ook nog dat er tussen haar en 1 van haar beste vriendinnen, ons buurmeisje, in de klas regelmatig gesteggel is, en ze dus vaak uit elkaar zet. Lijkt me een goed plan 🤭

Ik ben niet meer begonnen over de rest, aangezien het volgende week vrijdag vakantie is hier en het dus weinig meer toevoegt. Volgend jaar andere juffen, die ze wel leuk vindt gelukkig.