Dafne heeft 3 lange dagen een juf die ze al vanaf begin af aan niet leuk vindt. Ze vindt haar streng. Gisteren eens doorgevraagd en ze vertelt dat ze het idee heeft dat je geen fout mag maken, want dan wordt ze boos. Als je valt en je hebt bloed mag je geen pleister. Praat al snel bozig in de klas. Je krijgt nooit een tweede kans.
Nou weet ik dat mijn Dafne slecht tegen harde stemmen kan, en boos klinken dus erg subjectief kan zijn.
Maandag heb ik 10-minutengesprek met die juf, als het goed is, het is haar dag voor de klas van dochter. Echter woont juf in hetzelfde dorp, heb weleens prive met haar te maken dus. Dorp is erg klein en je komt elkaar dus overal tegen. heb weleens een kledingparty daar gehad en bellen ook altijd aan voor Halloween en Sint Maarten en dat soort dingen.
10-minutengesprek is in principe met kind erbij. Ik wil echter in elk geval aangeven dat Dafne het idee heeft dat ze geen fouten mag maken, want ik vind het belangrijk dat dochter leert dat dat wel mag. Ik vind het echter niet fijn als Dafne, groep 3 dus, daar dan bij is.
Ik vind het dus uberhaupt niet fijn dit allemaal bij iemand uit eigen dorp. Ik vind het al raar dat zij op school werkt. De oude directeur heeft dat altijd afgehouden, maar er is nu een nieuwe.
Daarbij duurt school dus nog maar 2 weken tot de vakantie en volgend jaar krijgt ze deze juf niet.
Dus, aangeven juf, aangeven aan andere juf, of bespreken met directeur?