Dafne heeft 3 lange dagen een juf die ze al vanaf begin af aan niet leuk vindt. Ze vindt haar streng. Gisteren eens doorgevraagd en ze vertelt dat ze het idee heeft dat je geen fout mag maken, want dan wordt ze boos. Als je valt en je hebt bloed mag je geen pleister. Praat al snel bozig in de klas. Je krijgt nooit een tweede kans.
Nou weet ik dat mijn Dafne slecht tegen harde stemmen kan, en boos klinken dus erg subjectief kan zijn.
Maandag heb ik 10-minutengesprek met die juf, als het goed is, het is haar dag voor de klas van dochter. Echter woont juf in hetzelfde dorp, heb weleens prive met haar te maken dus. Dorp is erg klein en je komt elkaar dus overal tegen. heb weleens een kledingparty daar gehad en bellen ook altijd aan voor Halloween en Sint Maarten en dat soort dingen.
10-minutengesprek is in principe met kind erbij. Ik wil echter in elk geval aangeven dat Dafne het idee heeft dat ze geen fouten mag maken, want ik vind het belangrijk dat dochter leert dat dat wel mag. Ik vind het echter niet fijn als Dafne, groep 3 dus, daar dan bij is.
Ik vind het dus uberhaupt niet fijn dit allemaal bij iemand uit eigen dorp. Ik vind het al raar dat zij op school werkt. De oude directeur heeft dat altijd afgehouden, maar er is nu een nieuwe.
Daarbij duurt school dus nog maar 2 weken tot de vakantie en volgend jaar krijgt ze deze juf niet.
Dus, aangeven juf, aangeven aan andere juf, of bespreken met directeur?

Voor die twee weken zou ik het überhaupt niet meer ter sprake brengen. Of ze nou wel of niet in hetzelfde dorp als mij zou wonen.

Liekje81 Voor die 2 weken nog zou ik het laten denk ik. Op zich ben ik wel voor bespreken van dingen. Maar met alles wat je schrijft zou ik het nu niet meer doen.
    Ik zou dit komend schooljaar in mijn achterhoofd houden. En dan na de eerste weken even bij Daphne peilen hoe het gaat en of ze een dergelijk gevoel bij de nieuwe leerkracht heeft.

Ik zou wel bespreken over het niet fouten maken en dat je t idee hebt dat ze daardoor op haar tenen moet lopen. maar verder niet te veel het jaar is bijna t einde. En waarom zou iemand uit t zelfde dorp geen les mogen geven😇

Bij ons op school komt uit de wijk bijna al het personeel.

Dolfijn ik vind werk en prive dan teveel door elkaar lopen. Ik zit zelf expres niet bij de huisarts in mn eigen dorp en wil ook niet werken in mn eigen dorp.

Liekje81 ik vind het met de apothekers al lastig, die zie ik vaak in het winkelcentrum en vaak weten we ons beide geen houding te geven. 🤣

Liekje81 ik zou het voor die twee weken zo laten. Volgend jaar in de gaten houden hoe het met die juf of meester klikt.

Zonnebloem slechte apotheker dan 🙈.

Mijn huisarts kom ik met regelmaat op m'n werk tegen maar doet net of ie me dan niet kent of tenminste heb niet het idee dat hij denkt ha ik heb je gister nog in de blootje gezien 🤪

Softbasegaming Ik kwam mijn huisarts met zijn kinderen tegen in het wild, nog geen week nadat hij een knoeperd van een abces had opengesneden op mijn schaamlip. Ik: "Heeeeeeej Pieter!" 🤣

Softbasegaming nee hoor ze is hartstikke goed in haar vak. ik snap het ook wel, moet ze dan tegen iedereen sociaal doen omdat ze apotheker is en toevallig in de zelfde wijk woont als vele mensen die daar hun medicatie komen ophalen? Maar goed dat is weer een totaal andere discussie haha.

@Liekje81 ik zou het ook laten en bespreken met je dochter dat je het even laat voor wat het is omdat ze nog maar 2 weken les van haar krijgt. Dan voelt ze zich ook gehoord door jouw.

Zonnebloem ik ben het met Zonnebloem eens @Liekje81

Laat Dafne zich gehoord voelen en laat het.
              Maar houdt het wel in je achterhoofd tijdens het gesprek. Het kan zomaar toch ter sprake komen.

Ik zou het ook niet aankaarten voor die twee weken. Zou waarschijnlijk wel aan Daphne uitleggen dat ze altijd mensen zal blijven tegenkomen die ze minder leuk vindt. Ook jij hebt minder leuke collega's of familieleden waar je iets minder mee hebt. Een niet zo leuke juf 3 dagen in de week is natuurlijk wel extra stom.

Zonnebloem moet ze dan tegen iedereen sociaal doen omdat ze apotheker is en toevallig in de zelfde wijk woont

Ik dacht dat ze zich ongemakkelijk voelde omdat je 'genante' medicatie kreeg 😅

Als de juf zegt, in de trant van, dat dafne niet goed reageert op haar dan kun je aangeven dat dafne zegt dat zij haar boodschap niet goed overbrengt en dat dafne daarom zo reageert. Als ze er niks over zegt dan zou ik het erbij laten.

Liekje81 ik zou het dus wel bespreken. Ik denk dat je het helemaal niet zwaar hoeft te brengen, maar meer in de trant van dat Dafne het idee heeft dat ze bang is om fouten te maken en of zij dit in de klas ook merkt?

Ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom je zo iets niet bespreekbaar zou maken. Daar is toch niks geks aan? Daarnaast vind ik het wel een goed voorbeeld aan Dafne om te laten zien hoe je iets bespreekbaar maakt zonder direct verwijten te maken. Het lijkt mij juist wel fijn om te horen hoe juf dit ziet. Daarbij zou het helemaal mooi zijn als Dafne kan aangeven wat zij wel en niet prettig vindt. Ik vind het een prachtig leermoment.

Trees ik heb sowieso al besloten dafne niet mee te nemen. Wil ook wat bespreken over dr citoscores en wil dr niet het idee geven dat ze iets verkeerd heeft gedaan. En ze zegt toch altijd amper wat tijdens zo'n gesprek.
                  Maar denk wel dat ik het aan ga kaarten.

Trees hier helemaal mee eens. Denk dat zoiets heel netjes kan en kan de juf ook alleen maar van leren. Zeker nu t idee is dat Cito scores (deels) beïnvloed worden door wie ze afneemt.

Jeetje, dafne vertelde nog wel wat meer over die stomme juf. Dat als je een fout maakte, ze dat door de hele klas zei tegen iedereen. En dat dr kinderen ook regelmatig de klas in kwamen. Waren ze bv met dictee bezig, moesten ze heel lang op het volgende woord wachten omdat die kinderen binne kwamen. Ik heb dr verteld van dr citoscore en ze zei al: ik zei het toch al meteen mama dat ze zo streng was, maar jij zei dat het wel mee zou vallen. 🙈 oeps, die voelde zich duidelijk niet serieus genomen door mij. Leerpuntje voor mij.
                  Ze weet dat we het morgen gaan bespreken met juf, met ze wil er absoluut niet bij zijn.
                  Doet me nog best verdriet, dat ze zich op die dagen dus gewoon helemaal niet fijn en veilig voelde op school. 😔