Ik moest even hard nadenken, maar na de post van Toch6 herinnerde ik het me weer. Ze zijn bij ons in september al geweest. Mini is naar het Land van Jan Klaassen geweest, dat is een grote speeltuin. Die is verder afgesloten en geen open water, dus ze kunnen lekker vrij rondlopen. Op specifieke plekken staan leraren (bijvoorbeeld bij een hoge glijbaan en dergelijke), maar ze hoeven niet in een groepje te blijven.
Midi is naar de Julianatoren gegaan. De bootjes zijn dan altijd dicht tijdens schoolreisjes, dus ook daar mochten ze redelijk vrij met hun eigen vriendjes rondlopen. Dat was wel heel fijn omdat midi's beste vriendinnetje niet in zijn eigen klas zit, dus hij kon gewoon met haar op pad.
Ze gaan hier trouwens ook vaak een keer tussendoor naar een museum (afgelopen 2 jaar natuurlijk niet). Het openluchtmuseum is met de stadsbus te doen en dat hebben de kleuters in de Sinterklaasperiode gedaan. Mijn man is toen meegegaan en dat vonden zowel hij als mini erg leuk. En ze gaan ook wel eens picknicken bij de speeltuin op loopafstand of naar de uiterwaarden met de klas.