[verwijderd] Hier zijn ze aan het begin van het (school) jaar naar Artis geweest en nu dus naar Drievliet. Ook 2x πŸ™‚

Hier zijn ze in september al op schoolreisje geweest. Met de hele school naar Drievliet.

Het was blijkbaar de oudercommissie die bepaald heeft dat ze naar de Linnaeushof gaan, de juffen waren ook verbaasd en ook niet heel gelukkig ermee volgens mij... Maar goed, m'n vrouw gaat mee en krijgt 4 kinderen onder haar hoede en oudste verheugt zich op snoepjes dus het zal wel goedkomen zeker.

Volgens puber gaat ze volgende maand 4 dagen ergens bij Utrecht in de buurt. Ik heb er nog geen bericht over gehad van schoolπŸ˜…. Ook nog geen rekening.

Geen idee hoe ik erbij kom dat ze naar het sprookjesbos gaan, maar ze gaan naar de goudvis (speeltuin) nouja veel leuker πŸ˜€.

Ik heb de rekening ontvangen voor het schoolkamp van puber... behalve dat het volgens puber 4 dagen duurt, het bij Utrecht in de buurt is en ze ook naar het militair museum gaan, uhg daar ben ik al zo vaak geweest, weet ik verder nog niks. Ja, wat het moet gaan kosten. Ik vind het nogal een bedrag en ik ga straks eerst eens vragen of puber er wel zin in heeft. Ik heb tot nu toe de indruk van haar gekregen dat ze er eigenlijk niet erg veel zin in heeft.

Uilenmama
    Ze gaat naar Linneushof met de bus. Dat is voor ons ongeveer 30 min.
    Ik ben ooit geweest als kind.. 36 jaar geleden ofzo...

Cactusje
      Puber gevraagd of ze er wel heen wil, ze zei van wel. Man zei ook tegen haar dat ze eerst haar vriendinnen moest vragen of zij ook gaan, straks zit ze daar te balen omdat die niet mee zijn. De vriendinnen twijfelen ook allemaal of ze wel willen. Ik heb de mentor gemaild met de vraag wie, wat, waar en wat er van de achterblijvers verwacht wordt. De mentor wist niet eens dat de rekening al verstuurd was en stuurt begin volgende week een mail uit over het kamp.

πŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈwat een communicatie overal zeg.

Hoewel laatst was er bij ons politie op school was een bericht van gekomen in de app en daar hadden de (kleuter) juffen helemaal niks van mee gekregen πŸ˜†

Jules O wat goed! Fijn dat het vriendje hem wilde helpen πŸ‘ Wat heeft hij allemaal gedaan?

• [verwijderd]

Jules wat fijn dat het goed is gegaan!

Op onze school gaan er nooit ouders mee op schoolreisje.
      Mijn oudste vertelde vandaag dat hun naar Duitsland gaan. Ik vind dat ergens wel raar, zijn er meer scholen die dat doen?

Sneeuwvlok als je beetje bij de grens woont, vind ik dat niet raar op zich. Alleen moeten ze dan niet een id mee ofzo?

Sneeuwvlok naar Duitsland? Woon je vlakbij de grens? Voor ons zou dat raar zijn maar ik woon dan ook in midden NL. Vriendin van mij woont vlak bij Duitse grens en haar dochter is inderdaad op schoolreisje geweest naar een Duitse speeltuin.

Sneeuwvlok Wij gingen in groep 6 op uitwisseling naar Duitsland (op kamp dus).
            Ik vond het totaal verschrikkelijk.

Sneeuwvlok op onze school is dat niet raar, maar hier zijn schoolreisjes meerdere dagen. Mijn oudste (groep 6) is 5 dagen naar de Ardennen geweest en mijn middelste (groep 4) gaat in juni 3 dagen naar zee en naar Plopsaland πŸ˜†
            In groep 8 gaan ze altijd een week skiΓ«n in februari.

Liekje81 Hopsatee We wonen ongeveer een uurtje van de grens. Het is niet zo zeer de afstand, maar meer het gevoel.
              Er gaan geen ouders mee, ze worden dus gewoon los gelaten (is op andere schoolreisjes ook zo) maar vind dat toch iets anders in een land waar ze de taal niet spreken.

Ik laat haar wel gewoon gaan hoor, maar vind wel dat er in Nederland ook genoeg te doen is en dat had ik gevoelsmatig iets fijner gevonden.

Over id mee enz weten we niks, heb het alleen van dochter gehoord nog niks vanuit school.