Hier zh en basisschool juf en meester vroeger met achternaam nu met voornaam. en middelbare meneer/mevrouw achternaam
Meester of meneer?
hier was het en is het op de basisschool meester en middelbare school meneer.
Basisschool: juf/meester voornaam.
Middelbare: alleen de voornaam.
[verwijderd]
Bij ons klopt je theorie: Brabant en meneer.
Zowel vroeger als bij mij, als bij de kinderen nu.
Middelbare school is Meneer Achternaam, basisschool Meneer Voornaam.
Beide katholieke scholen.
De enige meester die wij kennen is Meester Kikker
Ik zei vroeger meneer + achternaam, nu is deze zelfde leraar op dezelfde school meester + voornaam.
Vroeger waren de juffen wel met voornaam en meesters niet, nu is op die school iedereen met voornaam en lange tijd was er 1 meester, sinds kort 2 verder allemaal juffen.
- Bijgewerkt
Ik had vroeger juf/meester achternaam maar een juf voornaam in groep 8
Op de middelbare wisselde het ook sommige zelfs alleen bij de voornaam in het laatste jaar, en sommige bleven meneer/mevrouw achternaam.
Bij T op de basisschool was het juf/meester voornaam
Nu op de middelbare is het allemaal meneer/mevrouw achternaam.
Ik ben zelf juf huggybird volgens 1 kleuter ‘allerliefstejuf huggybird’
Achterhoek; meneer en juf voornaam
Randstad: juf/meester voornaam
Middelbare school: meneer/mevrouw achternaam
- Bijgewerkt
Brabant : vroeger bij mij en nu bij zoon: meneer voornaam en juf voornaam. Beidde christelijk onderwijs
Op de middelbare meneer / mevrouw achternaam
- Bijgewerkt
Op de basisschool is het juf/ meester met voornaam of achternaam. Op het vo is het mevrouw/ meneer achternaam.
1986Lynn
Persoonlijke voorkeur denk ik? Hier is het op de basisschool wisselend of de juf/ meester daarna met voornaam of achternaam aangesproken wordt. De klassenassistent is juf voornaam, de juf zelf is juf achternaam. De directeur is meester achternaam met de bril, aldus kleine meid omdat er 2 meesters met dezelfde achternaam zijn.
Bij mij vroeger, Brabant: basisschool, meneer voornaam. Middelbare, meneer achternaam.
Nu bij Dafne, tooje Zuid-Holland is het op school meester voornaam.
- Bijgewerkt
Bij mij vroeger: juf/meester + achternaam (vrije basisschool, Noord-Holland Noord). Muv de kleuterjuffen, dit was wel juf + voornaam.
Bij mijn kinderen (Vlaanderen): juf/meester + voornaam.
Middelbare school bij mij: meneer/mevrouw + achternaam