Gisteren bij een vo gekeken die HB begeleiding biedt. Ik vroeg aan de betreffende dame wat het inhield en het eerste wat ze benoemde is dat HB kinderen soms wel meer uitdaging nodig hebben, maar dat er nog meer zijn die onderpresteren en kans hebben op uitval. Ik was zo, zooo blij dat ze daar haar verhaal mee begon!
En wat een verschil met de vorige school die alleen Hb begeleiding aanbiedt aan kids die excelleren en meer uitdaging nodig hebben.
Ook benoemde ze dat ze voor aanname of inschrijven graag goed onderzoeken wat een kind nodig heeft en of ze dit ook kunnen bieden. Daarvoor is zoveel mogelijk informatie welkom. Toen ik vertelde wat hij allemaal hebben aan informatie en inzet en begeleiding, kreeg ik toch het compliment dat het al veel meer is dan de meeste kinderen hebben. Ook werkt deze school samen met het expertise centrum want nu ook met de basisschool samenwerkt voor o.a. mijn kinderen.
Anyway, ik was dus heel blij met hoe deze school er mee om lijkt te gaan. Wel moet een kind minimaal een mavo/havo advies hebben. Inmiddels denk ik dat het met D alle kanten op kan. Ik ben er niet eens meer gerust op dat hij mavo/havo gaat halen.