N kwam vrijdag thuis met afgemaakte rekenbladen. Alles fout. Dus ik dacht; hier gaan we weer. Hij moet dit kunnen, straks is er weer een toets. Ik ga wel weer als moeder zoeken.
Verhaalsommen met rest uitrekenen.
Amy verzameld 29 schelpen op het strand. Ze wil ze verdelen in groepjes van 5 schelpen.
Hoeveel groepjes kan ze maken en hoeveel schelpen blijven er over?
Ik snap niet waarom de juf niet direct ziet(!) dat hij geen rekenprobleem heeft (thuis rekent hij dit soort moeilijkere sommen kaal uit) maar hij pakt de verhaalsommen taalkundig op ipv rekenkundig.
Dus daar zit ik weer met bakjes en Lego blokjes het visueel te maken. 😩☠️ Zodat zijn executieve functies niet overvraagd worden.
En ondertussen is N natuurlijk heel blij dat het hier thuis lukt en is het binnen 3 minuten saai, want natuurlijk snapt hij deze -voor hem- makkelijke sommen en maakt het kind alweer koprollen over de vloer. 🤡😬
Ik word echt lichtelijk gestoord van de aanpak van school of naja het uitblijven van überhaupt een aanpak en plan. Waar ik pislink over ben is dat de juf bovenaan het werkblad heeft gezet wat is rest?????