Koekie83
Ik heb het cijfertje erg nodig gehad.
Ik ben een klassieke onderpresteerder en vroegtijdig schoolverlater en heb altijd gedacht dat ik erg dom was. Voelde nooit veel aansluiting en begreep niet waar dat in zat. Dat heeft zeker tot mijn 30e geduurd, misschien nog wel iets langer. Ik heb ook regelmatig gedacht dat de testuitslag een foutje geweest moest zijn, of een toevalstreffer.
Tot ik me samen met een coach meer verdiepte in het Delphi model, hing mijn hele hb bewustzijn aan dat cijfer.
Zelfs onder de hoogbegaafden die ik kende of waar ik mee sprak voelde ik me niet HB genoeg. Inmiddels weet ik dat het door mijn hele zijn verweven zit, omdat ik het ook herken bij mezelf. Ik heb dat cijfer niet meer nodig om te accepteren dat ik wel echt een hoogbegaafde ben. Ik weet nu ook dat is vooral een creatieve hoogbegaafde ben en niet perse de analytische. Dat verschil is erg belangrijk . De acceptatie zorgt er ook voor dat ik steeds meer mijn authentieke zelf ben.
Inmiddels ben ik vrij open in mijn hb zijn en probeer ik anderen ook te inspireren of om anderen hierover te leren.