Nescio Ik heb inmiddels de bevestiging gekregen dat er wel degelijk extern iemand aangeworven wordt. Dus niemand uit ons team. Opluchting.
Dat is fijn zeg! Wellicht dat de nieuwe manager de sfeer en samenweking in het team kan verbeteren, alhoewel je de persoonlijke instelling van mensen natúúrlijk niet zo gemakkelijk kan veranderen.
Nescio Ze nemen voor alles de credits, communiceren niet goed en schuiven 'de schuld' graag af.
Dit soort mensen heb je overal. Gewoon lekker je eigen ding doen en daar niets van aantrekken. Dat soort types gaat vanzelf wel een keer onderuit!
Nescio Ik trek me er vooralsnog niets van aan, maar de aard van het werk is wel dat het echt in samenwerking gebeurt. En daar heb ik gewoon steeds minder zin in, met die attitudes die ze laten zien. Ik ben me dus een beetje aan het terugtrekken en focus me op een groot project waar zij niet inzitten.
Dit is wel herkenbaar. Een van mijn collega's had verwacht dat hij manager van de afdeling zou worden toen de vorige weg moest. Maar er is iemand extern aangetrokken en daar is hij boos over, hij denkt dat hij het beter kan (roept hij tegen iedereen die het wil horen). Eén collega hobbelt daar wat achteraan en laat zich beïnvloeden en drie andere zijn bang van hem. Afdeling bestaat uit 8 mensen, waarvan 7 mannen en ik dus 🤦♀️
Nu draai ik samen met mijn manager een groot project en daar vindt die collega dus ook weer van alles van. Volgens hem mag ik het alleen maar doen omdat ik vrouw ben (ja, serieus) en we zo als bedrijf iets willen uitstralen...
Ik doe dus hetzelfde als jij; heb me terug getrokken en hou afstand van al dat geouwehoer. Weet ook niet wat ik anders zou kunnen doen.