Nescio Omdat ik niet kon aarden bij mijn ex werkgevers, vooral kwa hoger management, ging ik 'raar' doen. Te hard proberen 'gezien' te worden. Hoe harder ik hierom 'schreeuwde', hoe meer ik onzichtbaar werd. Wat resulteerde in een hele hoop frustraties. De organisatiedoelstellingen behaalde ik dikker dan dik, en had een lage personeelsomloop en toch kreeg ik geen erkenning voor mijn harde werken. Ik werd juist gestraft. En toen belandde ik in een burn out. Het kost heel veel energie om dit vol te houden. Op een dag val je door de mand.
Het was btw ook niet de persoon die ik wilde zijn en wie ik was. Daarna gezworen mij nooit meer anders voor te doen, dan dat ik ben. Dat gebeurde natuurlijk niet op de 1 of andere dag. Ik heb daar keihard voor gewerkt om weer tot mezelf te komen.
Ik was heel erg benieuwd hoe het bij mijn nieuwe baan zou gaan. En tot nu toe ben ik lekker mezelf. Maar ik ben ook wel in een warm bad gekomen bij een People manager. Zo was ik zelf ook altijd en dat is de styl die bij mij als persoon past. Open communicatie. Als ik nu ergens over twijfel dan zeg ik bv " je kunt me gewoon zeggen hoor als je het niet fijn vindt, of als je een andere manier in je hoofd had.". Ik stel mij open op om feedback te ontvangen. Zo weten collega's dat ze niet met frustraties jegens mij hoeven te zitten en dit met mij kunnen bespreken.
Voor de rest wat ik heel erg in mijn hoofd hou is: ik doe mijn ding en ga weer naar huis. En mijn ding doe ik heel goed. Ik zorg dat mijn taken zijn gedaan en ietjes meer. Dat zit in mijn aard.
Er is nog geen dag gehad dat ik thuis zat te piekeren over dingen die ik moest doen. Dat is ook nieuw voor mij😁😁. Want zat ook net als jij altijd de hele dag door te nemen.
Maar valt het je niet op? Dat op het moment dat je dat doet, je jezelf aan het neerhalen bent??? Waarom zou jij het verkeerd hebben gedaan, of 'raar' zijn? En wat is raar???? Wil je echt perse in dat keurslijf passen?? Of ben je gewoon bijzonder en goed zoals je bent???
Als je die gedachten weer krijgt, kun je proberen deze om
te buigen naar positieve gedachten. Ook al geloof je het nog niet. Op een dag zal dat wel zo zijn hoor!