- Bijgewerkt
iMoeder Mijn dochter heeft ook een heel brutale periode gehad. Ik zag met angst en beven uit naar de pubertijd dus. Ze is nu bijna 12, volop aan het puberen maar onze band is eigenlijk verbeterd. Ze is minder chagrijnig en stuurs dan 1-2 jaar geleden en kan zelf tegen mijn ouders tegenwoordig aardig beleefd zijn. (En dat is wel eens anders geweest!) Wel zet ze zich enorm af tegen haar vader. Ik kan haar alleen inhoudelijk wat ze over hem zegt geen ongelijk geven. Dus of dat nou echt afzetten is of gewoon de leeftijd dat je anders naar je ouders gaat kijken? Ik vind het wel lastig in elk geval.
Hier ook die grote mond tegen mijn ouders Mijn vader behandeld ze als een hond als hij haar een keer naar sport brengt omdat ik het niet red of zo (boos om mij en dat reageert ze dan af op opa). Dat ze zich zo tegen mij gedraagd vind ik prima (nou ja.... begrijpelijk), maar ze heeft zich maar mooi te gedragen richting haar opa en oma. Ik heb hier snel korte metten mee gemaakt. Bij een grote mond mocht ze het opnieuw op een normale manier zeggen of later bellen om haar excuses aan te bieden. Het gaat al 3 weken goed...
Ze zet zich (helaas) niet af tegen haar vader; ze gooit al haar frustratie er bij mij uit Hoop dat dat ooit nog gaat komen (zinloos, maar dat ter zijde). Ze gaan op deze leeftijd idd wel duidelijk karaktertrekken plaatsen.