Zo ook dr vieze was opruimen. Dat gooit ze dan ergens neer. Misschien gewoon niet meer wassen wat niet in de mand ligt. Wil je je lievelingsjurk aan? Tja die ligt niet in de wasmand he.

Hopsatee Dus in ons geval.. werkt alleen wat niet in de boekjes staat 😬

Hier ook niet hoor. Ik vind persoonlijk ook niks mis met consequenties/ straffen. Mijn jongste is zelfs veel beter in het negeren van mij dan andersom als ze boos is 😬. Het boeit er gewoon niet zoveel, zolang we maar niet aan haar tablet of aan de tv komen.

Trees dat niet boeien haalt het bloed onder mn nagels vandaan. Dan vertel ik een consequentie, is het: maakt het uit. Op zo'n toontje dan ook he. Bijdehand geval.

• Jules hebben hierop gereageerd.

Ha, hier nog een stomme moeder... Het is hier vooral jongste die echt héél stout is. Sowieso en de laatste tijd nog een beetje extra. Elke maaltijd zit ze met bestek en eten te gooien en ze luistert gewoon voor geen meter. Ik dreig wat af maar dat helpt helemaal niks. Pas als er een consequentie is (geen verhaaltje bij gaan slapen bijvoorbeeld) raakt ze vreselijk overstuur en dan vind ik het weer zielig omdat ze pas net 3 is en het volgens mij dan helemaal niet overziet. Pfff.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Liekje81 Hier ook een sloddervos. Ik ga ren wasmand in z'n kamer zetten, kijken of dat werkt.😫

Liekje81 dat doe ik tegenwoordig met gymkleren. Niet in de was? Trek je het gewoon nog een keer aan en nog een keer etc. Dat vindt ze echt niet leuk.

Huiswerk niet willen doen? Prima jouw keuze, ik mail juf wel even dat je niet wil leren. Nou dat is ook niet de bedoeling.

Maar inderdaad dat toontje. Alles is ‘boejuh’ met van die ophalende schouders en zo het interesseert mij geen kont wat jij ervan vindt gezicht 😤

Hopsatee och ja, stapels boeken, webinars en weet ik het. Helpt geen reet. Ja, soms voor even, want dan is het nieuw. Maar ze vervalt altijd weer in dr gedrag.

Trees dat van dat huiswerk, man man man. Dat thuisonderwijs. Dra-ma. Heb het een keer gefilmd en gezegd dat ik het naar de juf zou sturen. Nou nee, dat was nou ook niet de bedoeling.

Vulpen mijn jongste was inderdaad ook al zo op jonge leeftijd. Ze moest toen ze 3 was van mij een keer in de gang op een krukje even afkoelen met de deur open. Wij zaten ernaast aan tafel. De deur werd in mijn gezicht dichtgesmeten met de opmerking dat ik niet meer haar vriendin was. Toen ik haar na 2 minuten weer wilde ophalen, weigerde ze mee te komen. Dit heeft ze serieus anderhalf uur lang volgehouden en uiteindelijk lag ze rechtop zittend op de grond te slapen. Toen werd het mij al wel duidelijk dat ze een eigen willetje had 🫢

Liekje81 precies. Zo gaat dat hier ook.
                Ik heb wel vaak 1 mand of doos staan waar ik dan alles ingooi wat me irriteert (als het in de keuken ligt bijvoorbeeld) zodat het wel uit m'n beeld is

Misschien het eens omdraaien en de dingen die ze tegen jou zegt tegen haar zeggen, dan voelt ze misschien dat het heel lelijk en onaardig is wat ze doet.
                Als ze jou iets vraagt te doen gewoon nee zeggen…

T heeft een periode gehad dat ik werkelijk álles vier keer moest zeggen/vragen voordat ik een reactie kreeg. Toen zei ik ‘elke keer dat ik iets vaker dan twee keer moet zeggen of vragen ga je op de trap!
                Toen zei ze 🤔en wat als ik dat doe vlak voor ik naar school moet? 😳😤
                Toen ik zei dat ze dan ook op de trap moest en dan zélf aan de juf moest uitleggen waarom ze te laat was. Toen zei ze na even denken…. Dan doe ik dat maar niet…. 🙈😏

Huggybird dat niks meer voor haar doen, ga ik ook eens inzetten. 👍
                  Dat is weer handig aan corona en niet meer in school mogen komen. Als jij te laat bent, mag jij het aan de juf vertellen hoe dat komt. Ik ga dan gewoon zitten en wacht tot zij zich eens aan gaat kleden. Maar ja, dat werkt niet als ik ze op de vso moet zijn en ik echt om 8 uur aan mn balie moet zitten.

Trees Toen werd het mij al wel duidelijk dat ze een eigen willetje had 🫢

Nou ja, dat heeft mijn oudste zeker ook wel. Die kan ook heel erg uit haar plaat gaan en weigert soms ook wel te luisteren. Maar jongste ziet alles meer als een grap, die doet gewoon haar eigen zin, oudste gaat vooral tekeer als ze zich benadeeld voelt. En ze kunnen elkaar echt opjutten in het niet-luisteren 😭

Trees Zo bemoedigend 🤐

Trees
                    Zo pak ik dit ook aan met de kinderen, ik geef aan dat ik het niet fijn vind dat ze zo tegen mij praat en daarom ook niet meer met haar/hem praten wil en geeft aan wat de consequentie gaat zijn als er zo word door gegaan. Ik hou mij ook echt aan de consequentie anders gaan ze een loopje met je nemen.
                    Uiteindelijk bespreek ik het wel met ze, hierin laat ik de kinderen vooral nadenken door vragen te stellen als “ hoe zou jij het vinden” “ wat zou jij doen?” “ hoe denk je dat mama zich daarbij voelt” .

Lovely83 dat bespreken wil ik ook weleens doen, maar dan luistert ze gewoon niet. Dat is altijd al zo geweest. Deels uit schaamte denk ik, ze wil me dan ook niet aankijken ofzo.