Huggybird
ja dat klopt, en ondanks dat ik weet dat mensen zo kunnen zijn doen het dan toch wat met je, gek he?
LilyMilie
Je hebt het prachtig omschreven. Dit is precies waar ze mee zit. ze had ook een lijstje gemaakt met vragen aan de arts. Uiteindelijk durfde ze deze vragen niet te stellen dus heb ik dit voor haar gedaan. Vragen zoals: waarom heb ik dit? Waarom geen andere kinderen uit de klas? Kunnen ze goed aan mij zien dat ik dit allemaal heb? Allemaal van die kindervragen maar ik ben er serieus mee omgegaan omdat ik vind dat zij haar eigen weg hierin moet lopen en vertrouwen krijgen in haarzelf. Ondanks dat zij de enige uit de klas is die zo ver is. En dat onderschatten mensen dus.
Onze oudste zit in groep 8 en ontwikkelt zich gemiddeld. Hoewel ze ook wel wat aan de lange kant is. Maar daaraan zie je dat het een groepsgebeuren is. Dan wordt er giechelend over gesproken en vergeleken wie wel een bhtje heeft en wie niet. En met 9 ben je gewoon nog te jong. Ze haalt de oudste met heel veel dingen in. Dat is thuis natuurlijk ook niet altijd even gezellig😉
En dat ik het in de gaten wil houden, ondanks dat je er misschien soms niet tegen kan doen, is meer omdat je op tijd wil ingrijpen als het wel kan. En dat je niet later denkt: had ik maar! Want dan vind ik dat echt vervelend.
Trees
Dank je wel. Door jullie opmerkingen voel ik mij wel gesterkt. Gelukkig snappen mijn ouders en vriendinnen mij wel. Maar toch apart dat zo'n opmerking mij dan toch raakt.
Maargoed, over een paar maanden kijken we verder. Ondertussen heeft dochter gevraagd of ik weer voor wil lezen uit het boek. Een boek over de puberteit en alles. Dit heb ik vorig jaar al gedaan, maar ze zei dat ze wel weer wat dingen vergeten was. Dus dat ga ik verder met haar oppakken. Complimenten gegeven dat ze dat zo goed kan verwoorden en dat het goed is dat ze daarmee komt. Sommige stukken sla ik over, ze hoeft nog niet van de hoed en rand te weten qua seksualiteit, maar wel waarom en hoe haar lichaam zo veranderd.