Allemaal heel herkenbaar helaas 😅
iMoeder M’n huis herorganiseren, opknappen, ontspullen; klus spullen, allerlei fantastische organizers, nieuwe inrichting.
Hier heb je in eerste instantie geen nieuwe spullen voor nodig. 😅 het is namelijk vooral eerst weg doen.
Mijn focus lag eerst altijd op allerlei dingen kopen om van alles te realiseren, maar ik heb me nu zelf voorgenomen om eerst zoveel mogelijk weg te doen via marktplaats en vinted. Hoe minder zooi, hoe minder je daarna moet aanschaffen om te organiseren 😅
Ik zet het geld apart van hetgeen ik verkoop zodat ik tzt, als ik echt een goed plan heb hoe het huis te herindelen en inrichten, daar klusmateriaal etc van kopen.
Verder ben ik veel gaan schrijven in m’n journal. Want heel veel korte dopamine shotjes nodig hebben, is bij mij vooral het vullen van een gat.
Door veel te schrijven, ben ik beter patronen gaan herkennen en emoties aan het verwerken. Ook het bijhouden van een dankbaarheids-schriftje helpt me, door te focussen op hetgeen we al hebben en waar we blij mee zijn.
In het begin voelde dat heel nep om te doen, verplicht zitten en nadenken over 3 dingen waar ik die dag dankbaar voor moest zijn. Maar nu voelt het veel vloeiender en lijkt het ook wel dat ik meer in het nu zit.
Dingen en aankopen verliezen zo beetje bij beetje het instant geluksgevoel voor me.