iMoeder Mijn eigen conclusie is dus dat ik dit gedrag dus moet gaan vervangen door iets anders waar ik m’n projectjes drift en dopamine zucht mee kan stillen.
Ik zou denk ik proberen te achterhalen waar het gedrag vandaan komt. Is het echt alleen de (vermoedelijke) ADD?
Het is wel deels herkenbaar. Toen ik nog met ex samen was had ik ook áltijd projectjes (waar vaak niks van terecht kwam). Er moest iets zijn om naar uit te kijken of naar toe te leven: een six-pack (ja, lach maar), verbouwing of vakantie. En als we dat dan gehad hadden, dan had ik alweer iets nieuws bedacht. Achteraf gezien was ik vooral bezig om niet met de realiteit van de dag bezig te zijn... 🙈
Toen de relatie over was ging ik meteen los met shoppen (omdat het kon!) en daarna was ik ook constant bezig met verbouw-, gezondheid-, opruim- en tuinprojectjes. Ik was zo gewend geraakt aan continu bezig zijn met van alles en nog wat, dat ik niet meer zonder kon. Ik deed standaard twee dingen tegelijk. Toen ik me dit realiseerde, was het eigenlijk niet moeilijk om te minderen /veranderen.
Ik heb wel meer spontane, impulsieve acties. Zo zit ik in de tuin en zo loop ik bij de intratuin om planten voor de border te halen. Maar het onrustige, steeds plannen, onderwerpen helemaal uitpluizen en zoeken naar het volgende project is weg.